اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

خلاصه مراسم مایکروسافت اکتبر 2019 – رونمایی سرفیس های جدید تاشو ، پرو X و پرو 7

در 5 دقیقه برترین لحظات جذاب مراسم هیجان انگیز رونمایی از سرفیس های جدید تاشو نئو و اندرویدی دوئو در کنار پرو X و پرو 7 را ببینید

 

ویدئو 5 دقیقه‌ای بالا به صورتی تدوین شده است که با تماشای آن گویی کل مراسم 2 ساعته Microsoft در 10 مهر ماه را تماشا کرده باشید.

البته توسط این لینک و یا تصویر زیر می‌توانید به تماشای مراسم کامل بپردازید؛ این ویدئو همان نسخه همراه با گزارش فارسی است که در روز مراسم به صورت زنده از سرفیس نیوز پخش شد.

بازگشت قدرتمند

پس از مراسم رونمایی از Surface Studio در سال 2016، به نوعی می‌توان گفت که دیگر مایکروسافت هیچ ایده و یا هیچ خلاقیت خاصی را در دستگاه‌های خود به کار نبرد. لذا سه مدل Surface Pro که بسیار شبیه یکدیگر بودند را تولید کرد؛ یعنی Surface Pro 4, 5, 6. همچنین ناامیدی از معرفی گوشی تاشو پروژه آندرومدا و اجرای نسخه کامل Windows بر روی پردازنده‌های ARM، فضای سردی را برای دوستداران مایکروسافت به وجود آورده بود. اما تبلیغات حتی چند ماه پیش از مراسم امسال خبر از یک انقلاب می‌داد. آن چنان که ما را بر آن داشت تا مراسم را به صورت زنده از سرفیس نیوز پخش و گزارش کنیم.

و بالأخره امسال شاهد شگفتانه‌های Microsoft در Surface هستیم.

با سرفیس نیوز همراه باشید.

 

معرفی Surface Laptop 3

 

 

اصلاحات بسیار خوب و غیرمنتظرانه‌ای بر روی نسل سوم سرفیس لپ تاپ اعمال شده است. لذا سرفیس لپ تاپ 3 در کنار نسخه 13 اینچی جدید خود که پردازنده نسل 10 اینتل Core i5 و Core i7 را داراست، یک نسخه 15 اینچ نیز معرفی شد که از نظر پردازنده بسیار “خاص” است. چراکه شرکت AMD یک پردازنده رایزن اختصاصی صرفا برای این دستگاه تولید کرده است که نام کامل آن AMD Ryzen Microsoft Surface Edition می‌باشد. گفته می‌شود که Surface Laptop 3 مخصوصا از نظر گرافیکی که دارای پردازنده گرافیکی رادئون وگا Radeon RX Vega خواهد بود، قویترین کامپیوتر در کلاس لپ تاپ های سبک و نازک است.

لذا به علت کنترل درجه حرارت بالای تولید شده توسط پردازنده ای ام دی، پارچه آلکانتارا ( آلکانترا به زبان عامیانه ) از سرفیس لپ تاپ 3 رخت بربسته و جای خود را به بدنه تمام فلزی داده است.

البته در نسخه 13 اینچی و در دو رنگ نقره ای پلاتینی و آبی کبالت هنوز از این پارچه استفاده می‌شود.

رنگ جدید سرفیس لپ تاپ که بسیار هم زیباست، طلایی شنی یا ماسه ای می‌باشد. Surface Laptop 3 در کنار پورت USB سایز کامل خود، یک پورت Type C را هم خواهد داشت.

ایده جذاب کاربردی سرفیس لپ تاپ 3 ، جدا شدن آسان کل قسمت کیبورد و تاچپد آن است که پیش‌تر برای انجام اینکار پارچه آلکانتارا می‌بایست بریده می‌شد.

 

معرفی Surface Pro 7

 

 

با کلمات “مثل همیشه پرکاربرد” متوجه شدیم قرار است تا همان دستگاه فوق العاده همیشگی را ببینیم که اینبار با پردازنده نسل ده Intel همراه شده است تا اولین Surface Pro تاریخ باشد که پس از 11 مدل مختلف سرفیس که از تکنولوژی لیتوگرافی 14 نانومتری استفاده می‌کردند، از تکنولوژی مدرن 10 نانومتری بهره ببرد. همچنین با وجود استفاده از پردازنده نسل 10 ، مایکروسافت محبور شده است تا نوع حافظ رم RAM آنرا پس از 17 مدل مختلف دستگاه سرفیس که DDR3 بودند به DDR4 ارتقا دهد.

دو رنگ جدید قرمز آجری Poppy Red و آبی یخی Ice Blue ، رنگ‌‌های جدید کیبورد ، قلم سرفیس پن و ماوس آرک می‌باشند.

البته اینبار بر روی سرفیس پرو 7 از میکروفون های حرفه ای دو گانه استریو استفاده می‌شود.

معرفی Surface Earbuds

 

 

این یک هدفون توگوشی بیسیم کپی برداری شده از روی ایرپاد نیست چراکه امکانات بسیار مدرن‌تری را ارائه می‌دهد. علاوه براینکه برخلاف ایرپاد اپل صرفا یک هدفون سیمی نیست که سیم های آن قطع شده باشند، ایرباد مایکروسافت دارای یک صفحه لمسی بسیار کاربردی است که توسط آن می‌توان میزان حجم صدا را به صورت دقیقی تنظیم کرد، موزیک را متوقف و یا پخش کرد و به موزیک قبلی و بعدی رفت و حتی یک برنامه کاربردی خاص را باز کرد.

 

 

معرفی Surface Pro X

 

 

این دستگاه به علت پردازنده با ساختار ARM خود، بسیار نازک‌تر و سبک‌تر از سرفیس پرو 7 ساخته شده است و البته با مدت زمان شارژدهی طولانی‌تر. لذا با توجه به این پردازنده آرم ، سرفیس پرو X به نوعی ادامه دهنده نسل اولین دستگاه سرفیس تولید شده به نام Surface RT می‌باشد. پردازنده آن حتی از پردازنده سرفیس لپ تاپ 3 نیز اختصاصی‌تر بوده و توسط خود مایکروسافت با نام Microsoft SQ1 تولید می‌شود. گفته می‌شود که سرفیس پرو ایکس تا 3 برابر از پرو 6 به ازای هر وات قویتر است و 2 ترافلاپس توان پردازش گرافیکی را ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش آن نیز 13 اینچ بوده و از پرو 7 بزرگتر است با اینکه از نظر قاب هم ‌اندازه Pro 7 می‌باشد، به علت حاشیه کمتر صفحه نمایش بدون مرز ، اندازه صفحه نمایش آن بزرگتر خواهد بود. اما ابداع و خلاقیت اصلی Microsoft در پرو X ، قلم جدید و نازک آن می‌باشد که به صورت جالب و کاربردی در قسمت تاشدگی کیبورد سرفیس مخفی و حتی شارژ می‌شود.

گفته می‌شود که تمامی نسخه‌های این دستگاه به لطف پردازنده اس کیو وان که با همکاری شرکت کوالکام تولیده شده است، دارای قابلیت پشتیبانی از سیم کارت LTE می‌باشند.

 

معرفی Surface Neo

 

 

سورپرایز مایکروسافت در این مراسم، رونمایی از تبلت تاشویی با دو صفحه نمایش بود که از چند ماه پیش با نام پروژه سنتاروس Centaurus شناخته می‌شود.

این تبلت 13 اینچ، تا شده و به یک تبلت 9 اینچی تبدیل می‌شود. سیستم عامل آن نیز جدید بوده و ویندوز 10 ایکس Windows 10 X نام دارد. و البته پردازنده Lakefield ساخت Intel را خواهد داشت.

یکی از ایده های خلاقانه Microsoft در رابطه با کیبورد سرفیس نئو بوده است که به صورت بیسیم به دستگاه چسبیده و حتی شارژ می‌شود. این کیبورد وقتی بر روی یکی از صفحه نمایش‌ها می‌آید، آن صفحه تبدیل می‌شود به صفحه انتخاب شکلک های شما و یا حتی تاچ پد Touch pad قسمت ماوس شما.

 

 

 

معرفی Surface Duo

 

 

حتی اگر تصور دیدن سرفیس نیو را داشتیم، اما فکر نمی‌کردیم که Microsoft در این مراسم سرفیس فون Surface Phone خود را که پیشتر با نام پروژه دستگاه تاشو اندرومدا Andromeda شناخته می‌شد، معرفی کند.

سرفیس دوئو یک تبلت 8.3 اینچی است که تا شده و در حالت یک گوشی تلفن همراه 5.6 اینچ در می‌آید.

اما نکته بسیار مهم سرفیس دیو سیستم عامل اندروید Android آن است. لذا Microsoft سرفیس دویو را با همکاری گوگل تولید کرده است.

تفاوت و برتری مهم سرفیس دئو در مقایسه با دیگر گوشی های تاشو ، اولا این است که از هر دو طرف تا می‌شود، دوما قلم فوق العاده Surface Pen بر روی آن کار می‌کند.

به اعتقاد بسیاری سرفیس دویو آنقدر کاربردهای فراوان دارد که پرداختن به تعدد آنها تا زمان استفاده از دستگاه مشخص نخواهد شد.

 

جمع‌بندی

 

مراسم امسال مایکروسافت شاید حتی بیش از مراسم سال 2012 که در آن از اولین Surface رونمایی شد هیجان انگیرتر و حتی مهمتر بود.

خانواده جدید دستگاه‌های سرفیس بسیار مدرن هستند و مخصوصا Surface Pro X در کنار Surface Duo و Surface Neo هرکدام یک انقلاب و یک دسته بندی جدید در دستگاه‌ها به حساب می‎‌آید.

لذا Microsoft به نوعی به Apple یاد داد تا چگونه نسل گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها را باید به جلو ببرد، نه با اضافه کردن تعدد دوربین‌ها.

در ادامه می‌توانید تصویر زمینه مخصوص به این مراسم را دریافت کرده و ظاهر دستگاه Surface خود را زیبا و مدرن نمائید:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید