اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

⚠️🚨 درز پیدا کردن کدهای منبع ویندوز xp و ویندوز سرور در اینترنت

 

View this post on Instagram

 

A post shared by سرفیس نیوز (@surfacenews_ir)

💽 کد منبع یا Source Code در واقع دستورلعمل‌های ساخت یک نرم‌افزار و یا سیستم عامل هستند.

💽 در نتیجه با داشتن آنها، می‌توان یک نرم‌افزار و یا سیستم عامل را از پایه مجددا یکبار دیگر نوشت و البته اینبار حتی به صورتی متفاوت و دلخواه.

💽 همانطور که می‌دانید Windows 10 در اصل یک Windows 95 است که از نظر ظاهری پیشرفت داده شده، اما با هسته اصلی تقریبا یکسان.

💽 فلذا می‌توانیم بگوئیم که چین و روسیه با داشتن کدهای منبع Windows XP قادر خواهند بود تا یک سیستم Windows را با نامی متفاوت و البته کاملا تغییر پیدا کرده برای خود درست کنند.

💽 احتمال مورد فوق با این موضوع بالا می‌رود که کدهای منبع Windows XP در یک وبسایت چینی با نام 4chan منتشر شده‌اند.

💽 پکیج کامل که از طریق لینک‌های Torrent با حجم 43GB قابل دریافت است، شامل کدهای منبع تمامی سیستم عامل‌های Windows 2000 و Windows CE و Windows NT می‌باشد.

💽 بنابراین عموم مردم دنیا حتی شما از این پس به تمام کدهای منبع Windows XP و دیگر سیستم عامل‌های آن زمان دسترسی دارید.

💽 اما موردی که حتی بیش از ساخت یک سیستم عامل Windows توسط چین و روسیه برای Microsoft و آمریکا خطرآفرین است، یک مورد متقابل در این بین است.

💽 چنانچه چین و روسیه چنین سیستم عاملی را بسازند، در اصل Microsoft خالق آن بوده و ممکن است بتواند به آنها نفوذ پیدا کند.

💽 اما به همین صورت، از این پس سیستم عامل‌هایی که کدهای منبع آنها منتشر شده دیگر هیچ سپر محافظتی نداشته و در برابر تازه‌کارترین هکرها نیز کاملا بی‌دفاع شده‌اند.

💽 در نتیجه از حالا در رابطه با حدود ۴۰۰ میلیون کامپیوتر فعلی که از Windows XP استفاده می‌کنند می‌توانیم بگوئیم که حتی دون‌پایه‌ترین هکرهای بچه‌سال نیز می‌توانند به همه‌چیز آنها دسترسی داشته باشند.

💽 نکته جالب، اظهار نظر کوتاه شرکت Microsoft درباره این رخداد تاریخی می‌باشد که به صورت بسیار خلاصه‌ای صرفا گفته‌ شد «تحقیقات در حال انجام است»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید