چرا سرفیس بخریم؟

معرفی و آشنایی کوتاه با سرفیس پرو – Surface Pro

اگر نیازمند انجام امور سنگین بر روی تبلت خود هستید پردازنده تبلت سرفیس پرو Core i5 و Core i7 است

تبلتی که جایگزین لپ‌تاپ شما می‌شود

The Tablet That Can Replace Your Laptop

 

اگر نیاز شما از یک کامپیوتر چیزی شبیه به دیگر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است، دستگاه پیشنهادی ما، یک Surface Pro است. این دستگاه در قویترین حالت خود، پردازنده Intel Core i7، حافظه 16GB برای RAM و گرافیک Intel Iris™ Plus به حجم 8GB (که به صورت به اشتراک گذاری شده می‌باشد و در عمل، قابل مقایسه با یک گرافیک 4GB است)، و میزان یک ترابایت حافظه سریع SSD را داراست. اما شما با توجه به بودجه و نیاز خود، می‌توانید از بین 7 مدل مختلف سخت افزاری، انتخاب خود را انجام دهید. از آنجایی که حتی ضعیف‌ترین مدل Surface Pro نیز قادر به انجام بالای 90% امور شماست.

اما Surface Pro دستگاه بزرگتر و سنگین‌تری در مقایسه با Surface Go است، چراکه برای نیاز کاربر از یک لپ‌تاپ و نه یک تبلت طراحی شده است. البته باز هم وزن آن تنها 768 گرم بوده و با لپ‌تاپ‌های رایج 2300 گرمی اصلا قابل مقایسه نیست. همچنین شارژدهی باتری آن هم در حالت پخش ویدئو به صورت مستمر، 13 ساعت بوده و به نسبت دیگر لپ‌تاپ‌ها بسیار بیشتر می‌باشد. کیفیت صفحه نمایش آن از Surface Go بهتر بوده و دقتی بالاتر از Full HD را داراست. Surface Pro قادر به اجرای تمامی نرم افزارهای مورد نیاز شما از جمله MATLAB، CATIA، Autodesk 3Ds MAX، Adobe Premier، Adobe Photoshop و… می‌باشد. به طوریکه در تست‌های انجام شده، حتی ضعیف‌ترین Surface Pro نیز توانست تا ویدئویی با کیفیت 4K را به وسیله نرم افزار Adobe Premier در خروجی ارائه می‌دهد.

بر اساس تست‌های انجام شده، ضعیف‌ترین مدل Surface Go قادر به اجرای بدون مشکل بازی‌هایی همچون Call of Duty: Modern Warfare Remaster، Need For Speed Most Wanted 2012، Pro Evolution Soccer 2017 و… می‌باشد که ویدئو تست آن در عمل، توسط این لینک قابل دسترسی است. اما ضعیف‌ترین مدل سرفیس پرو مطمئنا توانایی اجرای بازی‌های فوق سنگین را همانند یک کنسول بازی دارا نیست و به منظور اجرای آنها در حالت متوسط تنظیمات گرافیکی می‌بایست قویترین مدل Surface Pro را تهیه کنید که مشخصات آن در ابتدا ذکر شد. اگرچه برای انجام بازی اصلا نیازی به خرید یک لپ تاپ نیست، زیرا حتی قویترین لپ تاپ مخصوص بازی هم هیچگاه نمی‌تواند همانند یک کنسول بازی باشد که نهایتا 4 تا 5 میلیون تومان هزینه دارد.

 

در Surface Pro همانند Surface Go، شما امکان استفاده از Windows Hello را به کمک حسگر مادون قرمز دارید تا دستگاه توسط شناسایی ترکیبی از عنبیه چشم و چهره شما، قفل گشایی شود. اما در سرفیس پرو می‌توانید به عنوان یک امکان مجزا (که در حضور Windows Hello بدون کاربرد هم به‌نظر می‌رسد)، کیبوردی را خریداری نمائید که دارای حسگر اثر انگشت باشد.

نسخه‌هایی از Surface Pro که دارای پردازنده Core i3 و Core i5 هستند، بدون نیاز به فن خنک کننده کار می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر عدم وجود هیچ سر و صدایی که از دیگر لپ‌تاپ‌ها می‌شناسید (صدای فن، صدای دیسک خوان، صدای حافظه قدیمی مکانیکی از نوع HDD)، شارژدهی باتری فوق العاده بالاتری در مقایسه با یک لپ‌تاپ سنتی را نیز تجربه کنید. شارژدهی که با عدد 13 ساعت پخش مداوم ویدئو شناخته می‌شود.

همچنین نسخه Core i5 از Surface Pro به عنوان اولین Surface Pro تاریخ نیز شناخته می‌شود که از قابلیت سیم کارت LTE پشتیبانی می‌کند. این مدل از Surface Pro با تکنولوژی و زحمت بسیار زیادی مجهز به قابلیت مذکور شده است و Microsoft تلاش‌هایی زیادی برای کارگذاری آن در کامپیوتر خود کرده است. در این مورد می‌بایست به تفاوت گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ به نام iPad که به راحتی LTE را دارند و کامپیوترهای MacBook که هیچکدام توانایی استفاده از LTE را دارا نیستند، توجه کنید. به منظور اطلاعات بیشتر در رابطه با Surface Pro LTE، می‌توانید به مطلب زیر مراجعه کنید که با دقت بالایی تهیه دیده شده است:

همچنین به منظور آشنایی بیشتر با Surface Pro، می‌توانید به مطلب زیر نیز مراجعه نمائید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید