سؤالات متداول FAQ

به صورت کوتاه و سریع با صفر تا صد سرفیس آشنا شوید، از آشنایی و معرفی کلی دستگاه سرفیس تا راهنمایی در مقایسه و خرید و استفاده پس از خرید همه را در همین صفحه ببینید.

اما چنانچه پاسخ سؤال خود را در اینجا نگرفتید، می‌توانید از طریق لینک روبرو با تیم پاسخگو سرفیس ایران ارتباط برقرار کرده و به شکل تیکت گذاری، پاسخ خود را دریافت نمائید.

پیش از خرید

مایکروسافت به عنوان سازنده ویندوز، خود کامپیوتری را برای اولین بار به منظور بهترین تجربه کاربری از ویندوز ارائه داده است که نام آن Microsoft Surface می‌باشد.

سرفیس به علت فیزیک پیشرفته‌ای که داراست، می‌تواند در قالب یک تبلت نیز ظاهر شده و کاربردهای گسترده‌تری را به علت آسان‌تر بودن در حمل و استفاده به خود ببیند.

یکی از مهمترین این کاربردها، طراحی و رسم با قلم است.

همچنین امکان کار با دستگاه بدون نیاز به میز و حتی در حالت پیاده روی (همانند یک گوشی تلفن همراه) کاربردهای فراوانی را به کامپیوتر شما اضافه خواهد کرد.

سرفیس دارای برترین نسخه Windows 10 Pro می‌باشد و تمام نرم افزارهای کامپیوتری بر روی آن نصب می‌شوند، علاوه براینکه اتفاقا همانطور که ذکر شد برترین تجربه ویندوز را ارائه داده و حتی مایکروسافت تمام سیستم عامل ویندوز را به‌خاطر این دستگاه‌ها دچار تغییر می‌کند.

همان پردازنده‌های Core i5 و Core i7 موجود بر روی دیگر لپ‌تاپ‌ها، در سرفیس نیز استفاده شده‌اند. بنابراین تبلت شما پا به پای یک لپ‌تاپ پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. همچنین تا میزان 16GB حافظه RAM و تا یک ترابایت حافظه سریع و مدرن SSD بر روی دستگاه‌های سرفیس کار گذاشته شده‌اند.

همانطور که ذکر شد، به علت فیزیک تبلت شما قادر خواهید بود تا در هر مکانی و در هر حالتی از سرفیس استفاده کنید. علاوه براینکه قلم سرفیس، دستگاه شما را تبدیل به یک صفحه یادداشت برداری و صفحه طراحی حرفه‌ای در نرم افزار Photoshop و Corel خواهد کرد.

علاوه برتمام اینها، سرفیس سبکترین و نازکترین کامپیوتر همراه قابل تصور شما می‌باشد؛ با وزن تنها 700 گرم و ضخامت کمتر از یک سانتی‌متر. این یعنی نهایت همراه بودن یک کامپیوتر قوی در بین تمام لپ‌تاپ‌ها.

همچنین باتری سرفیس تست شده توسط وبسایت‌های مختلف بوده و ثابت شده است که بیشترین مدت زمان شارژدهی را ارائه می‌دهد.

یک دستگاه سرفیس، تماما از فلز مرغوب منیزیوم و شیشه گوریلا گلاس ساخته شده است که اصلا قابل مقایسه با یک لپ‌تاپ پلاستیکی نیست.

اما میزان زیادی از قیمت یک سرفیس، به صفحه نمایش فوق العاده آن برمی‌گردد. صفحه نمایش خیره کننده که دقتی حتی بالاتر از FullHD را داراست.

سخت افزار سرفیس، بالاترین رده کیفیتی تولید کنندگان بوده که دقیقا به همین علت، مشخصات سخت افزاری حتی پایین آن قابل مقایسه با مشخصات بالای سخت افزاری دیگر لپ‌تاپ‌هایی است که صرفا به علت پرفروش بودن و رقابت در بازار، با قیمت پایین تولید می‌شوند.

قلم فوق العاده حرفه‌ای و دقیق سرفیس، باتری با کیفیت، دوربین‌های متعدد برای تشخیص عنبیه چشم به همراه صورت، مکانیزم پایه بازشونده پیشرفته و… همگی عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت بالای سرفیس هستند.

همانطور که ذکر شد، حافظه سرفیس از نوع حافظه مدرن و سریع SSD می‌باشد. این درحالیست که دیگر لپ‌تاپ‌ها از حافظه‌های ارزان قیمت HDD استفاده می‌کنند. حافظه‌های SSD علاوه بر سرعت بالاتر، از نظر فیزیکی بسیار سبکتر و نازکتر نیز هستند، به طوریکه اجباری برای استفاده از SSD بر روی سرفیس وجود دارد. به علت تمام موارد مذکور، قیمت تمام شده SSD در حجم یکسان، از HDD بیشتر خواهد بود.

چندین سال است که حتی لپ‌تاپ‌های Apple نیز درایو نوری دیسک خوان را حذف کرده‌اند. زیرا تنها چیزی که این قابلیت برای شما خواهد داشت، ضخامت بالا، وزن بالا و شارژدهی پایین دستگاه شما خواهد بود. بسیاری از کاربران سرفیس، لپتاپ‌های Apple، سری‌های لوکس hp و Asus و… مدت زمان زیادی است که با دیسک خداحافظی کرده و تمام کارهای خود را با همان پورت USB 3.0 و حتی فایل‌های اینترنتی انجام می‌دهند.

ما به عنوان کاربرانی که تجربه 5 سال استفاده از دستگاه‌های Surface را داریم، تا به حال هیچگاه نیاز ضروری به خواندن دیسک را احساس نکرده‌ایم.

بله، کیبورد Type Cover ساخته شده توسط Microsoft یکی از شاهکارهای این شرکت هستند که مخصوص به سرفیس و فوق العاده نازک و سبک طراحی شده‌اند. به طوریکه توسط پورت جداگانه‌ای از پایین به آنها به صورت آهنربایی متصل می‌شوند. اتصالی که به شدت قوی بوده و حتی می‌توانید دستگاه را از آن آویزان نگه دارید. در عین حال به راحتی خواهید توانست تا آنرا جدا کرده و به حالت تبلت برگردید.

این اتصال به گونه‌ای شگفت انگیز بود که بلافاصله تمامی شرکت‌ها از جمله hp و Apple از روی آن به صورت کامل تقلید و کپی برداری کرده‌اند.

بله، هیچ یک از دستگاه‌های سرفیس پس از سال 2017 قلم را در جعبه خود شامل نمی‌شوند و می‌بایست قلم و همچنین کیبورد را به صورت جداگانه تهیه نمائید. البته سرفیس بوک به همراه فقط کیبورد عرضه می‌شود.

اگر به دنبال کامپیوتر همراه فوق سبک و در عین حال قوی، که کاربردهای گسترده تبلت‌ها را نیز داشته باشد و در صورت نیاز بتوانید با قلم بر روی آن طراحی کرده و یا نوشتار انجام دهید هستید، سرفیس دستگاهی است که علاوه بر تمام موارد فوق، تضمین شده توسط سازنده ویندوز، یعنی مایکروسافت، برای برترین تجربه کار با ویندوز می‌باشد.

هنگام خرید

در حالت کلی چهار نوع دستگاه سرفیس وجود دارند که به نسبت نیاز خود می‌توانید از بین آنها انتخاب نمائید. اول نوع اصیل آن با نام Surface Go که برای بازه بیشتری از افراد توصیه می‌شود، دوم نوعی که بیشتر به لپ‌تاپ نزدیک‌تر است تا تبلت با نام Surface Pro، سوم نوعی که یک لپ‌تاپ است با قابلیت جدا شدن صفحه نمایش و با نام Surface Book و چهارم که درواقع کاملا یک لپ‌تاپ سنتی است بدون قابلیت‌های مدرن تبلت و جدا یا خم شدن صفحه نمایش با نام Surface Laptop.

مثبت: نازک‌ترین، سبک‌ترین، ارزان‌ترین و همراه‌ترین نوع سرفیس که بیشترین همخوانی با معنا و ذات یک تبلت واقعی را داراست، Surface Go نام دارد که به کمک پردازنده Intel خود، توانایی اجرای تمامی نرم افزارهای کامپیوتری و برآورده نمودن نیاز شما از یک کامپیوتر کامل را خواهد داشت.

همچنین شارژدهی باتری Surface Go نیز از Surface Pro بالاتر است.

منفی: اجرای نرم افزارهای بسیار سنگین گرافیکی همانند Premier و 3Ds MAX با این دستگاه پیشنهاد نمی‌شود.

مثبت: اگر به یک تبلت بسیار قوی با پردازنده موجود در لپتاپ‌ها به منظور انجام کارهای سنگین نیاز دارید، Surface Pro برترین تبلت قوی است که جایگزین لپ‌تاپ شما خواهد شد. Surface Pro محبوب‌ترین و خوشنام‌ترین دستگاه سرفیس است که یکی از 25 اختراع برتر سال 2014 و برترین کامپیوتر قرن لقب گرفته است. دستگاهی که قابلیت‌های کامل یک لپ‌تاپ قوی را در کنار وزن تنها 700 گرم و کاربردهای گسترده تبلت قرار داده است. این اجتماع قابلیت‌های شگفت انگیز، با قلم Surface Pen به حد اعلا خود می‌رسد. سخت افزار Surface Pro تا پردازنده Core i7، میزان 16GB حافظه RAM و تا یک ترابایت حافظه ذخیره سازی سریع SSD به نسبت نیاز مشتریان پیش بینی شده است.

اما حتی ضعیف‌ترین مدل آن با پردازنده Core m3 نیز پاسخگوی نیاز شما به سخت افزارهای سنگین خواهد بود.

منفی: اندازه بزرگ در قالب یک تبلت و شارژدهی کمتر باتری در مقایسه با Surface Go (اما در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌ها، Surface Pro جزو 10 لپ‌تاپ برتر از نظر شارژدهی است).

مثبت: اگر نیاز به اجرای نرم افزارهای گرافیکی فوق سنگین و بازی‌های حرفه‌ای دارید، ممکن است اجباری برای داشتن پردازنده گرافیکی مجزا و اضافی بر روی کامپیوتر همراه خود داشته باشید. در چنین موردی، Surface Book با دارا بودن سطح اول کیفیتی پردازنده‌های مجزای گرافیکی شرکت Nvidia، به شما امکان اجرای بازی‌های حرفه‌ای و نرم افزارهای گرافیکی بسیار سنگین را ارائه می‌دهد.

دستگاه Surface Book نه تنها در بین سرفیس‌ها، بلکه در بین تمامی لپ‌تاپ‌های دنیا دارای بالاترین میزان شارژدهی باتری می‌باشد (مستندات در این لینک).

منفی: اما Surface Book همانند Surface Pro دارای قابلیت‌های کامل تبلت نیست و در حالت جدا شده از کیبورد، علاوه براینکه باتری بسیار ضعیفی ارائه داده و پایه مدرن و معروف سرفیس را برای ایستادن دارا نیست، پورت USB را نیز از دست خواهد داد. همچنین پردازنده گرافیکی آن هم در حالت تبلت غیر قابل استفاده خواهد بود.

با وجود سخت افزار و باتری قویتر، وزن آن نیز بسیار بیشتر و در حدود دو برابر Surface Pro خواهد بود.

مثبت: طراحی زیبا، لوکس و نازک.

منفی: اگر Surface Book با وجود ضعف‌هایی که در زمینه ایفای نقش به عنوان کاربردهای وسیع یک تبلت داراست، از کیبورد خود جدا می‌شود، Surface Laptop حتی از کیبورد خود نیز جدا نشده و استفاده از صفحه نمایش لمسی و قلم در این دستگاه بی‌معنا خواهد بود.

علاوه براینکه مدل پردازنده Surface Laptop از Surface Pro نیز ضعیف‌تر است.

جنس پارچه لوکس Alcantara استفاده شده بر روی کیبورد این دستگاه، ممکن است در مرور زمان و بی‌توجهی کاربر، لکه دار شود. با توجه به اینکه کیبورد آن همانند دیگر دستگاه‌های سرفیس قابل تعویض نیست.

وزن آن نیز باز هم در مقایسه با Surface Pro، تقریبا دو برابر و سنگین‌تر؛ درحالیکه شارژدهی باتری آن از Surface Pro پایین‌تر است.

متأسفانه به علت شیوع سخت افزارهای با رده کیفیتی پایین و اقتصادی به منظور بالا بردن مشخصات اسمی سخت افزار لپ‌تاپ‌های رایج، درک خریداران از سخت افزار مورد نیازشان نیز به شیوه غلطی تغییر پیدا کرده است. اما همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد، دستگاه‌های لوکسی همانند سرفیس از بالاترین رده کیفیتی خروجی کارخانه Intel استفاده کرده و تجربه تست آنها در عمل، کاملا با درک عوام از اسم سخت افزار آنها مغایرت دارد.

در این مورد ما ضعیف‌ترین مدل‌های سرفیس با تنها 4GB حافظه RAM و با پردازنده‌هایی همچون Intel Core m3 و Intel Atom X7 را در اجرای برنامه‌های سنگین و بازی تست نموده‌ایم که مستندات آن در این لینک قابل دسترسی هستند.

لذا ضعیف‌ترین مدل‌های سرفیس (به نسبت تعادل هزینه شما) با 4GB حافظه RAM پاسخگوی نیاز به نرم افزارهای حتی سنگین خواهند بود.

اگرچه می‌توانید تا پردازنده Intel Core i7 و 16GB حافظه RAM به همراه 1TB حافظه سریع SSD را نیز انتخاب کنید، اما به هرحال تنها هزینه اضافی را متحمل خواهید شد و حتی شارژدهی پایین‌تری را نسبت به مدل‌های معقول‌تر، خواهید داشت.

همانطور که ذکر شد، حافظه سرفیس از نوع حافظه مدرن و سریع SSD می‌باشد. این درحالیست که دیگر لپ‌تاپ‌ها از حافظه‌های ارزان قیمت HDD استفاده می‌کنند. حافظه‌های SSD علاوه بر سرعت بالاتر، از نظر فیزیکی بسیار سبکتر و نازکتر نیز هستند، به طوریکه اجباری برای استفاده از SSD بر روی سرفیس وجود دارد. به علت تمام موارد مذکور، قیمت تمام شده SSD در حجم یکسان، از HDD بیشتر خواهد بود.

کیبورد و قلم سرفیس، ضروری‌ترین نیاز شما خواهند بود؛ زیرا اتصال کیبورد به معنای تبدیل شدن دستگاه شما به یک لپ‌تاپ است و قلم اصلا از مهمترین دلایل انتخاب و خریداری خود سرفیس است.

در مورد Surface Pro نیاز خواهید داشت تا کیبوردی با نام Type Cover را به صورت جداگانه انتخاب نمائید که این کیبوردها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: معمولی و Signature

کیبورد معمولی به رنگ مشکی و مقاوم در برابر لکه دست شماست، اما کیبورد Signature از جنس پارچه لوکس Alcantara می‌باشد که در اتومبیل‌های گران قیمت استفاده می‌شود و در استفاده‌های طولانی و مداوم ممکن است لکه‌دار شود. تنها تفاوت دو مورد فوق، فقط در جنس پارچه آنهاست و نه هیچ تفاوت دیگری.

مطلب کامل بررسی تخصصی پارچه لوکس Alcantara در این لینک.

یکی دیگر از نیازهای ضروری شما به هنگام خرید یک دستگاه سرفیس، نصب یک محافظ صفحه نمایش شیشه‌ای از جنس مرغوب میباشد.

همراه بودن سرفیس، باعث می‌شود تا خطرات بسیار زیادی صفحه نمایش آنرا تهدید کند. توجه کنید که نیمی از بهای یک سرفیس، صفحه نمایش فوق العاده آن است؛ لذا محافظت از آن به هر قیمتی ضروری است.

انتخاب کیف مناسب برای سرفیس یکی از مواردی است که تنها به تجربه استفاده از این دستگاه‌ها نیاز دارد. اگر مکان استقرار شما تا مکانی که محل کار یا تحصیل شماست کم بوده و یا نیازی به حمل لوازم جانبی همانند شارژر و کابل‌های تبدیل ندارید، بهترین مورد برای شما تنها یک کاور بسیار ساده است که دستگاه شما را از خط و خش و ضربات نه چندان مخرب محافظت کند.

اما اگر نیاز دارید تا شارژر و دیگر لوازم جانبی را همراه با خود داشته باشید، بهترین کیف برای سرفیس یک کیف بند دار بسیار کوچک است. یعنی کیفی که بتوانید آنرا به صورت حمایل به نحوی به خود آویزان کنید که هر دو دست شما آزاد باشد و درگیر نگه داشتن هیچ چیز نباشد. همچنین به حالت کوله پشتی نباشد تا دسترسی به دستگاه در هرزمان و هرمکان به آسانی انجام پذیرد. وقتی دستگاه را به صورت ایستاده و در حالت تبلت در دست دارید، معضل شما جایی برای قرار دادن کیبورد جدا شده خواهد بود. اگرچه می‌توانید کیبورد را به صورت برعکس به پورت خود چسبانده و آنرا به پشت دستگاه بچرخانید. اما کیف مذکور، این معضل را نیز حل خواهد کرد.

این مورد کاملا به نیاز شما بستگی دارد، اما موارد قبلی این گونه نیستند. اولین نیاز شما یک USB Hub خواهد بود. سپس مبدل‌های مختلفی مانند تبدیل کابل شبکه LAN به USB و همچنین تبدیل‌های خروجی تصویر MiniDisplay به HDMI و VGA.

از آنجایی که دستگاه شما تنها دارای یک عدد USB 3.0 است، USB Hub تعداد USB های دستگاه شما را اضافه خواهد کرد. اما به خاطر داشته باشید که این Hub می‌بایست حتما دارای منبع تغذیه جداگانه Power باشد. چراکه در غیر اینصورت اولا تنها دو عدد از مثلا چهار USB موجود در Hub برای شما کارایی خواهند داشت، دوما آن دو عدد نیز به معنای دو حافظه فلش و یا هارد نبوده و Hub بدون Power تنها پاسخگوی اتصال همزمان ماوس و یا کیبورد است؛ سوما حتی در صورت اتصال نیز، سرعت USB 3.0 شما از بین خواهد رفت و به USB 2.0 کاهش پیدا می‌کند. و در آخر، استفاده از Hub که بدون Power می‌باشد باعث آسیب رسیدن به برد شما خواهد شد که در این صورت هزینه بسیار بالایی را باید متحمل شوید.

لذا قویا پیشنهاد می‌شود که حتما تنها از USB Hub دارای منبع تغذیه جداگانه Power استفاده نمائید.

در بهترین حالت ممکن نیز می‌توانید یک Surface Dock را تهیه نمائید که بیشترین و استانداردترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. چهار عدد USB 3.0، پورت کابل شبکه LAN، دو عدد خروجی تصویر، خروجی صدا جداگانه را در کنار قابلیت شارژ نمودن دستگاه بگذارید تا بهترین حالت امکانات یک داک را تصور کنید.

پورت خروجی تصویر دستگاه‌های سرفیس از نوع MiniDisplay می‌باشد. این پورت به دلیل کوچک و کم مصرف بودن، استفاده شده است. درصورتیکه اکثر مانیتورها و پروژکتورهای موجود، از پورت HDMI و یا پورت قدیمی‌تر VGA استفاده می‌کنند. لذا اگر نیاز دارید تا دستگاه خود را به مانیتورهای بزرگتر و یا پروژکتور متصل نمائید، اجباری برای شما در خرید مبدل‌های MiniDisplay به HDMI و VGA وجود دارد.

البته می‌توانید در اقدامی بهتر، دستگاه خود را بدون نیاز به هیچکدام از آنها و حتی بدون نیاز به هیچ سیمی به مانیتورها و پروژکتورها متصل کنید؛ توسط وسیله‌ای به نام Wireless Display Adapter که به پورت HDMI موجود در مانیتور مقصد متصل شده و خواهید توانست تا تصویر دستگاه خود را به صورت بی‌سیم بر روی آن مانیتور مشاهده نمائید.

در صورت خریداری از توزیع کننده اصلی محصولات مایکروسافت در ایران با نام سرفیس ایران، شما هفت روز ضمانت بی‌قید و شرط برای تعویض دستگاه خود دارید. بنابراین در ابتدای روزهای خرید، می‌توانید از عدم وجود مشکل فنی ذاتی در دستگاه خود اطمینان حاصل نمائید.

اما گارانتی سبز ایران نوت بوک نیز می‌تواند به سبد کالای شما اضافه گردد.

گارانتی بین المللی شرکت مایکروسافت بر روی تمامی محصولات سرفیس قرار دارد که امکان تعویض آن تنها در ایالات متحده را فراهم می‌آورد.

برای اطلاع از مدت باقی مانده گارانتی اخیر، می‌توانید شماره سریال دستگاه خود را در این لینک وارد نمائید.

خوشبختانه هنوز جنس تقلبی و یا Fake از روی دستگاه‌های Surface ساخته نشده است. اگرچه به هرحال محصولات شبیه به سرفیس همانند Chuwei SurBook نیز وجود دارند که تفاوت‌های آنها با سرفیس کاملا واضح است.

اما درمورد دستگاه‌های سرفیس، بحث نو و دست دوم، و همچنین نو و Refurbished در میان است. برای مثال درمورد Surface Pro 4، چسب کارتن آن نمایش دهنده نو و یا دست دوم آن می‌باشد. به طوریکه پیش از برداشتن چسب، هیچ چیز زیر آن وجود ندارد و کاملا شفاف است؛ اما به محض اولین بار برداشتن چسب، نام Microsoft باید در زیر چسب ظاهر شود. این عبارت با الکل پاک می‌شود تا چسب نو را شبیه سازی کند. بنابراین به هنگام برداشتن چسب، به ظاهر شدن نام Microsoft حساس باشید، و همچنین قبل از برداشتن چسب به عدم وجود نام Microsoft.

تعریف کالای Refurbished: دستگاه‌هایی که به هر دلیلی یکبار باز شده‌اند و یا در قسمت کنترل کیفیت مشخص شده است که مشکلی دارند، به کارخانه باز می‌گردند و ایراد آنها حل شده و دوباره با قیمت پایین‌تری و به صورت رسمی از طرف شرکت با نام Refurbished عرضه می‌شوند.

درمورد Refurbished بودن نیز بهترین راه، چک کردن شماره سریال دستگاه در وبسایت مایکروسافت است. از این راه مدت زمان گارانتی بین المللی شما نیز مشخص خواهد شد.

لینک اتصال به وبسایت مایکروسافت.

پس از خرید

تنها کافیست تا پس از خریداری، دستگاه را به شارژ متصل کرده و یکبار باتری آن را پُر نمائید. نیازی به شارژ بلند مدت نیست.

تمامی موارد مورد نیاز شما برای شروع کار در یک مطلب جامع و کامل در لینک زیر آمده‌اند که می‌توانید به صورت گام به گام طبق آن عمل نمائید:

اگر دستگاه شما به هنگام خرید روشن نشده باشد، می‌بایست موقعیت مکانی را بر روی ایالات متحده US تنظیم نمائید.

اما اگر دستگاه شما به هنگام خرید یکبار روشن شده و وارد محیط سیستم عامل شده است، ابتدا باید دستگاه خود را به اینترنت متصل کرده و سپس حساب مایکروسافت خود را اعمال نمائید.

مرحله بعدی نیز به‌روز رسانی دستگاه خواهد بود.

اگر حساب را از قبل ندارید، به این لینک مراجعه کرده و به سادگی یک حساب مایکروسافت برای خود ایجاد نمائید.

 

لینک رسمی ساخت حساب مایکروسافت

 

سپس برنامه Settings را بر روی دستگاه خود باز کرده و به زبانه Your info از قسمت Accounts بروید. در این صفحه با زدن بر روی عبارت Sign in with a Microsoft account instead خواهید توانست تا حساب مایکروسافت خود را بر روی دستگاه اعمال نمائید.

علاوه بر اینکه حساب مایکروسافت ذاتا یک ایمیل نیز هست، فعال شدن Windows 10، ثبت رسمی دستگاه‌ها به نام شما، ذخیره یادداشت‌های شما در حافظه ابری OneNote، مراحل بازی‌هایی که با برنامه Xbox ارتباط دارند، فایل‌های ذخیره شده شما در حافظه ابری OneDrive، حساب خریداری برنامه‌های کاربردی Store و… از امکانات خارق العاده وسیع‌ترین سیستم سراسری تحت یک حساب می‌باشند.

سیستم عامل Windows 10 به عنوان برترین سیستم مدرن حال حاضر، همواره در حال به‌روز شدن و پیشرفته‌تر شدن است. به طوریکه سالها قرار است تا ما تنها شاهد یک نسخه از Windows با نام Windows 10 باشیم. بنابراین دریافت به‌روز رسانی‌ها، به معنای دریافت نسخه جدیدی از سیستم عامل است (همانند مهاجرت از Windows 7 به Windows 8). تا کنون سه نسخه پس از معرفی اولین نسخه Windows 10 برای آن آمده‌اند که آخرین آنها با کد 1903 شناخته می‌شود. علاوه بر این، مشکلات موجود در دستگاه‌های Surface تنها توسط به‌روز رسانی سیستم عامل آنها حل خواهند شد؛ چراکه Driver های دستگاه نیز از این طریق نصب می‌شوند.

برنامه Settings را باز کرده و به زبانه Windows update از قسمت update & security بروید. در این قسمت با استفاده از گزینه Check for updates خواهید توانست تا به‌روز رسانی‌ها را دریافت کنید. اما به منظور دریافت به‌روز رسانی‌های بزرگ که نسخه Windows 10 را دچار تغییر می‌کنند، می‌توانید از نرم افزار کمکی Windows 10 Upgrade Assistant استفاده نمائید.

آموزش کامل دریافت به‌روز رسانی در این لینک آمده است.

تهیه یک فایل Recovery پشتیبان برای احیای سیستم عامل خود در زمان به وجود آمدن مشکلات بزرگ دستگاه، شاید حتی برای شما ضروری به حساب آید. این فایل بر روی یک حافظه جانبی فلش و یا یک دیسک از طریق دیسک‌خوان جداگانه، ذخیره خواهد شد تا شما آنرا نزد خود نگاه دارید.

در این لینک آموزش کامل نحوه تهیه فایل مذکور، آمده است.

 

دستگاه شما دارای تعداد محدودی از دفعات شارژ شدن و خالی شدن باتری است؛ لذا تا حد امکان دستگاه را به برق متصل نگه داشته و از کشیدن‌های بی‌مورد آن از برق خودداری نمائید. چراکه باتری دستگاه‌های سرفیس زمانیکه که برق متصل می‌شوند از مدار خارج شده و بلا استفاده کنار گذاشته خواهند شد.

 

در این لینک با مطلب کامل نحوه استفاده صحیح از باتری سرفیس آشنا شوید.

نصب یک محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش، نیاز ضروری شما به منظور جلوگیری از شکستگی شیشه اصلی گوریلا دستگاه در برابر ضربات بسیار قوی خواهد بود. اما دستگاه‌های سرفیس به علت بدنه تماما فلزی آلیاژ منیزیوم آنها در حالت کلی در برابر ضربات مقاوم هستند. اتصال قلم توسط گیره مخصوص آن به کیبورد، بهتر از آویزان نمودن آن به صورت آهنربایی است و اتصال قویتری را موجب خواهد شد.

علاوه بر باتری که نیاز به نگهداری صحیح دارد، دیگر اجزای کامپیوتر شما نیز می‌بایست محافظت شوند. وقتی درجه حرارت دستگاه بالاست، آنرا داخل فضای بسته‌ای همانند کیف نگذارید. همچنین خاموش نمودن دستگاه در این حالت هم می‌تواند به برد شما آسیب برساند. لذا پس از اینکه کار شما با دستگاه تمام شده است، ابتدا برنامه‌های سنگین را بسته و به فن خنک کننده اجازه دهید تا هوای گرم را خارج کند و سپس دستگاه را خاموش کرده و یا در داخل کیف بگذارید. بنابراین منافذ خروج هوا را نیز مسدود نکنید. استفاده از USB Hub که دارای منبع تغذیه جداگانه نمی‌‍‌باشند، میتواند به برد شما آسیب برساند.

ویندوز سرفیس، مخصوص به سرفیس بوده و برای هرمدل از آنها یک سیستم عامل جداگانه از پایه نوشته شده است؛ لذا به هیچ وجه ویندوزهای رایج بر روی دیگر کامپیوترها را بر روی سرفیس نصب نکنید.

اگر مجبور به نصب مجدد ویندوز شدید، از فایل مخصوص به دستگاه خود در این لینک استفاده نمائید

همچنین به هیچ عنوان، هیچ آنتی ویروسی بر روی دستگاه خود نصب نکنید.

قلم سرفیس علاوه بر اینکه ابزار یادداشت برداری و طراحی برای شماست، در سیستم عامل Windows 10 نقش ماوس را بازی می‌کند. برای برخی از امور، لمس انگشتان به اندازه کافی دقیق نیست و شما خواهید توانست تا وقتی تبلت را در دست دارید نیز وسیله‌ای با دقت ماوس و حتی بالاتر از آن را به کمک قلم داشته باشید.

همچنین قلم ابزاری فوق العاده کاربردی به منظور نوشتار و رسم نمودن بر روی صفحه است. اگر با نرم افزارهایی همانند Adobe Photoshop کار می‌کنید، داشتن قلم به معنای کامل و واقعی شدن تجربه شما از طراحی به نسبت دیگر لپ‌تاپ‌های نسل قبل خواهد بود. علاوه بر این، محیط سیستم عامل در Windows 10 به منظور قلم-دوست شدن مناسب سازی شده است.

لینک مطلب کامل کاربردهای قلم سرفیس.

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید