نقد و بررسی تخصصی

دستگاه‌های شبیه به سرفیس

معرفی و بررسی دستگاه‌های شبیه به Surface که تولید شده توسط دیگر شرکت‌های ساخت لپ تاپ هستند.

تردیدی در این قضیه وجود ندارد که دستگاه‌های Surface، در واقع آینده کامپیوترهای همراه هستند. چراکه فیزیک آنها، چنین آینده‌ای را ایجاب می‌کند؛ همان جمله معروف “یک iPad که توانایی‌های MacBook را داراست” کوتاه‌ترین عبارت بیانگر این قضیه می‌باشد.

اما اینکه دیگر شرکت‌های ساخت لپ تاپ، در چه وضعیتی برای رسیدن به فیزیک Surface هستند، بحث بسیار جالبی در دوره زمانی ما به شمار می‌رود.

همانطور که حذف درایو نوری دیسک خوان، جایگزینی حافظه‌های SSD با حافظه‌های سنگین وزن HDD، لمسی شدن صفحه نمایش، حذف قابلیت باتری جدا شونده و بسیاری دیگر، در بالاترین کلاس لپ تاپ‌های Apple، Asus، hp، DELL، Lenovo و… مواردی اجباری برای خریداران بود، حالا نیز در حال نزدیک شدن به دوره زمانی هستیم که فیزیک همانند Surface، تبدیل به اجباری برای خریدارن می‌شود. چه آنها از این قضیه راضی باشند و چه نباشند؛ همانطور که موارد مذکور، اجبارا توسط شرکت‌های سازنده، حذف گردیدند.

ما در اینجا به دستگاه‌هایی خواهیم پرداخت که بسیار شبیه به Surface هستند و به اعتقاد ما در واقع Surface تولید شده توسط دیگر شرکت‌ها به شمار می‌روند.

البته که معروف‌ترین آنها، Apple iPad Pro است، اما این دستگاه تنها یک گوشی 13 اینچی و غیر قابل مقایسه با لپ تاپ‌هاست. لذا آنرا حتی وارد بحث خود هم نخواهیم کرد.

اگر از Asus Zenbook که Convertible است و دارای کیبورد چرخنده است بگذریم، شبیه‌ترین دستگاه‌های دیگر شرکت‌ها به Surface را در این مطلب بررسی می‌کنیم. که البته اینها تنها دستگاه‌های موجود شبیه به Surface نیستند، اما شاخص‌ترین آنها به شمار می‌روند:

hp Spectre 12

در مورد آن تنها یک جمله می‌توان گفت:

“اولین دستگاهی که بسیار شبیه به Surface بود”.

اگرچه، Sony VAIO Due 11, 13 نیز حتی پیش از اولین Surface Pro، تبلت کامپیوتری به همراه قلم را ارائه می‌داد، اما به هیچ وجه شبیه دستگاه‌های Surface نبود.

این در حالیست که hp Spectre x2، از همه لحاظ یک Surface به نظر می‌آید.

پایه باز شونده، کیبورد آهنربایی پارچه‌ای و قلم، ویژگی‌هایی هستند که پیش از این فقط در Surface می‌توانستیم بیابیم.

سخت افزار این دستگاه بسیار مناسب است و همان Core i5, i7 و حتی Core m3 که در Surface داشتیم را می‌بینیم. قیمت آن نیز از Surface Pro 4 مناسب‌تر است. البته این موارد به هیچ وجه دلیل بالاتر بودن ارزش خرید آن نسبت به Surface Pro 4 نیست.

این موضوع را تنها یکبار در اینجا مطرح می‌کنیم تا برای دستگاه‌های بعدی که قرار است در این مطلب معرفی کنیم، همواره در نظر داشته باشید.

دستگاه‌های Surface، از آنجایی که ساخته شده توسط سازنده Windows، یعنی Microsoft هستند، برترین اجرا کننده تضمین شده Windows نیز هستند. به طوریکه از نظر اجرای Windows، هیچ شرکت دیگری قابل رقابت با Microsoft نیست. این قضیه به امکانات بالاتر Windows همانند Windows Hello، Windows Ink و… نیز بسط پیدا می‌کند.

از طرفی، دستگاه‌های Surface، بالاترین کیفیت ساخت بدنه، صفحه نمایش، باتری، کیبورد و قلم را دارا هستند، به طوریکه به عنوان پرچمدار و الگویی رؤیایی برای دنباله روندگان آن ایفای نقش می‌کنند.

زیرا باز نیز دستگاهی همانند hp Spectre، برتر از Surface Pro 4 نخواهد بود.

اما نشان از تغییر بازار لپ تاپ‌ها و رو به پیشرفت بودن آنهاست.

لینک خرید hp Spectre 12 از فروشگاه سرفیس ایران

Dell Latitude 5285

یکی از برترین و موفق‌ترین شرکت‌های تولید لپ تاپ، Dell آمریکا می‌باشد. این شرکت معروف به مهندسی شگفت انگیز در طراحی برد دستگاه‌های خود است. لذا زمانیکه Dell تصمیم می‌گیرد تا Surface را تولید کند، از همان المان‌های خود نیز بهره می‌برد.

Dell Latitude 5285 یکی از قوی‌ترین Surface های موجود در بازار می‌باشد که البته قیمت تمام شده آن نیز همانند Microsoft Surface خواهد بود. این دستگاه، درست مثل Microsoft Surface، دارای کیبورد آهنربایی، قلم و پایه نگه دارنده است.

Lenovo IdeaPad Miix 700

زیباترین طراحی Lenovo که در محصولات لوکسش و با عنوان Watchband Hinge شناخته می‌شود، در پایه Miix 700 استفاده شده است تا یک Surface فوق العاده زیبا را از شرکت Lenovo ارائه دهد.

تفاوت آن با Dell Latitude 5285، در آن است که تمام مدل‌های Miix 700، بدون فن هستند و از پردازنده Intel Core m استفاده می‌کنند. Miix 700 درواقع یکی از معدود دستگاه‌هایی است که تمام اعضا خانواده Core m از جمله Core m3، Core m5 و Core m7 را در خود شامل می‌شود. لذا تمام مدل‌های Miix 700 بدون فن بوده و از شارژدهی باتری بالاتری نسبت به Surface Pro 4 Core i5 و Dell Latitude 5285، بهره می‌برند.

این دستگاه نیز همانند دو مورد مذکور، دارای کیبورد آهنربایی پارچه‌ای، قلم و پایه باز شونده می‌باشد.

لینک خرید Lenovo IdeaPad Miix 700 از فروشگاه سرفیس ایران

Chuwi SurBook

با خواندن نام آن، احتمالا در ذهن شما این سؤال به وجود آمده است که چرا این شرکت که بزرگ و معروف نیست را معرفی می‌کنیم. اما دلیل انتخاب ما، بسیار مهمتر از معروف بودن می‌باشد.

دستگاه SurBook از شرکت Chuwi (که مشخصا چینی است)، شبیه‌ترین دستگاه موجود به Microsoft Surface Pro تا به امروز است؛ بسیار بیشتر از hp، Dell و Lenovo. به طوریکه برخی حتی آنرا Fake و یا طرح اصل Surface Pro 4 می‌دانند.

کلیپ تبلیغاتی معرفی این دستگاه، به صورت خنده داری، جزء به جزء کپی برداری شده از روی کلیپ تبلیغاتی Surface Pro 4 است.

اما پس از بی‌نهایت شبیه بودن به Surface Pro 4، تفاوتی که SurBook با Spectre 12، Latitude 5285 و Miix 700 دارد، قیمت بسیار پایین‌تر آن است. که این مورد نیز به علت کاهش کیفیت این دستگاه از همه نظر است؛ از کیفیت صفحه نمایش و بدنه تا پردازنده ضعیف آن که Intel Celeron N3450 بوده و به هیچ وجه قابل مقایسه با Core m و Core i نیست. اگرچه برای مثال، همان دقت تصویر 2736 ×1824 با نسبت تصویر 3:2 که در Surface Pro 4 داشتیم را در اینجا نیز می‌بینیم.

قیمت Chuwi SurBook، تنها نیمی از قیمت ارزان‌ترین مدل Surface Pro 4 می‌باشد. عاملی که از نظر ما می‌تواند آنرا بسیار پرفروش قرار دهد.

در کنار قلمی که همانند Surface Pro 4، توانایی تشخیص 1024 درجه از فشار را داراست.

اما خود دستگاه سنگین‌تر است و ضخیم‌تر.

به منظور کوتاهی هرچه بیشتر این مطلب، از آوردن اطلاعات سخت افزاری دستگاه‌های مذکور پرهیز کردیم که برای مشاهده این موارد، کافیست بر روی آنها کلیک کنید.

همچنین لینک خرید برخی نیز در هرکدام موجود می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید