چرا سرفیس بخریم؟

معرفی و آشنایی کوتاه با سرفیس بوک – Surface Book

اگر واقعا نیاز به یک سخت افزار بسیار قدرتمند دارید که توانایی اجرای نرم افزارهای فوق سنگین را داشته باشد، باید سبکی و حالت تبلت سرفیس گو و سرفیس پرو را فراموش کنید

مقر قدرت – Powerhouse Performance

 

اما اگر استفاده حرفه‌ای از لپ‌تاپ خود به منظور اجرای نرم افزارها و بازی‌های فوق سنگین که نیاز به سخت افزار بسیاری بالایی دارند می‌کنید، پیشنهاد ما به شما یک Surface Book 2 است. Surface Book 2 در نسخه 15 اینچی خود از پردازنده گرافیکی مجزا NVIDIA GeForce GTX 1060 به حجم باورنکردنی 6GB بهره می‌برد که هیچ محدودیتی برای شما در اجرای هر بازی و نرم افزاری در بهترین و سنگین‌ترین حالت خود به وجود نخواهد آورد. اما دیگر اجزا سخت افزار همان چیزی است که در Surface Pro استفاده شده است، چه از نظر پردازنده مرکزی CPU چه از نظر RAM و SSD. تراکم پیکسلی و نوع صفحه نمایش آن نیز همانند Surface Pro می‌باشد اما تا 2.7 اینچ بزرگتر.

ضخامت Surface Book 2 در حالت تبلت از تمام دستگاه‌های Surface و تمام کامپیوترهای دنیا کمتر است به طوریکه نازک‌ترین و سبک‌ترین کامپیوتر Core i7 لقب گرفته است. دستگاهی بسیار زیبا که تمام بدنه آن علاوه بر کیبورد، شیشه‌ای و فلزی و با روکش منیزیومی است.

در کیبورد Surface Book 2 علاوه بر کارت گرافیک مجزا، باتری‌هایی نیز قرار داده شده‌اند که عدد خارق العاده 17 ساعت پخش مداوم ویدئو را برای آن به ارمغان می‌آورد تا بدون رغیب در میان تمامی لپ‌تاپ‌های دنیا و مخصوصا MacBook Pro باشد.
کیبورد Surface Book 2 نقش پایه را برای آن ایفا کرده و همانند Surface Pro و Surface Go دارای پایه‌ای بازشونده در حالت تبلت نیست؛ یعنی یک ضعف برای بوک وقتی از کیبورد جدا می‌شود.

مسائل این چنین باعث می‌شوند تا Surface Book 2 به هیچ وجه همانند Surface Pro و Surface Go، نتواند نقش تبلت را به هنگام عدم حضور کیبورد برای شما ایفا کند. شما نخواهید توانست سرفیس بوک را از کیبورد خود جدا کرده و فقط قسمت تبلت را با خود به بیرون از خانه ببرید، چراکه وقتی Surface Book 2 از کیبوردش جدا می‌شود، باتری آن تبدیل به بدترین و ضعیفترین باتری بین دستگاه‌های Surface می‌شود، و از آن بدتر، هیچ پورتی از جمله USB و حتی درگاه کارت حافظه نیز بر روی آن وجود ندارد تا شما از کارت حافظه و اطلاعات خود نیز محروم شوید، و همانطور که گفته شد، پایه هم برای ایستادن ندارد. اما مهمترین مسئله از نظر ما که به دنبال جایگزینی برای آیپد هستیم، اینست که سرفیس بوک 2 بزرگتر از Surface Pro و Surface Go نیز هست که این مسئله مخصوصا برای نسخه 15 اینچی در تبلت بودن آن مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد و عملا حتی در حالت جدا شده از کیبورد نیز نمی‎‌توان آنرا یک تبلت نامید.

لذا Surface Book 2 از بسیاری جهات، اصلا نخواهد توانست قابلیت‌های مدرن یک تبلت کامل همانند Surface Go و Surface Pro را برای شما فراهم آورد. اما به هرحال از کیبورد خود جدا شده و از این حیث کاربردهای فراوانی را در مقایسه با یک لپ‌تاپ سنتی همانند MacBook Pro می‌تواند به خود بگیرد.

اگرچه به غیر از موارد فوق، مطمئنا تعداد بسیار کمی نیاز ضروری به سخت افزار بسیار قوی Surface Book 2 و انجام کارهای فوق سنگین با نرم افزارهای حرفه‌ای را دارند تا ضعف‌های Surface Book 2 در برابر Surface Pro و Surface Go را بپذیرند.

به منظور آشنایی بیشتر با Surface Book 2 می‌توانید به مطلب زیر مراجعه نمائید:

در پایان مطلب 6 قسمتی “چرا سرفیس بخریم؟”، نتیجه‌گیری را بر عهده خودتان می‌گذاریم با وجود اینکه تمام اطلاعات مورد نیاز درباره مدل‌های مختلف دستگاه‌های Surface را در اختیار شما قرار داده‌ایم. اما با توجه به داستانی که بر Microsoft و Surface گذشت و ساختار کلی آن، اگر نیاز به سخت افزار را برای خود به صورت دقیقی تعریف کنید، بسیار بهتر است که حتی Surface Go فوق العاده را در اولویت اول خرید خود قرار دهید تا از نهایت معنای یک کامپیوتر همراه که همه‌کاره است در قیمت بسیار مناسبی بهره‌مند شوید. و در صورتیکه انتظاری همانند دیگر لپ‌تاپ‌ها را دارید و به نرم افزارهای سنگین نیاز پیدا خواهید کرد، Surface Pro بهترین انتخاب است و در غیر ایندو صورت، Surface Book 2 پاسخگوی هر نیازی از شما به سخت افزار و باتری فوق قوی است اما با پذیرش ضعف‌های بنیادی آن در مقایسه با تبلت‌های Surface Go و Surface Pro.

دیگر اطلاعات سخت افزاری درمورد دستگاه‌های Surface را می‌توانید از فروشگاه سرفیس ایران و توسط لینک زیر، بدست آورید:

دنیا در حال تغییر است و شک نکنید که لپ‌تاپ‌ها ناگریز از تبدیل شدن به دستگاه‌هایی شبیه به Surface هستند، حتی Apple با MacBook پرمدعا و عقب مانده خود. اما تا همیشه Microsoft بهترین تولید کننده Surface بوده است، همچنان هست، و خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید