نقد و بررسی تخصصی

پشت پرده پایه قوی سرفیس استودیو

طی انتشار ویدئویی از طرف کانال Microsoft Mechanics در YouTube، موارد پشت پرده در طراحی Studio مشخص شد

چندی پیش، کانال Microsoft Mechanics در YouTube، اقدام به انتشار ویدئویی نمود که در آن نگاه دقیق‌تری به تمام جزئیات مهندسی موجود در Surface Studio شده است.

اما ما در اینجا تنها به موارد قابل توجهی که پیش‌تر درباره Surface Studio گفته نشده بود می‌پردازیم. که مهمترین آنها، مکانیزم تحمل فشار فوق العاده پایه این دستگاه است که بسیار خبر ساز بود.

همچنین، ویدئو کامل نیز در همین صفحه قابل مشاهده است.

 

با سرفیس نیوز همراه باشید.

مدیریت کل بخش سخت افزاری دستگاه‌های سرفیس، Cindy Louis Wallace، در این ویدئو، کاری که تیم خود در زمینه طراحی Surface Studio انجام داده است را تشریح می‌کند.

اولین مورد مهمی که ایشان در این باره به آن اشاره کرده است، کالیبره کردن خاص هر یک از دستگاه‌های Surface Studio در کارخانه به منظور ارائه سه استاندارد رنگی است. به گونه‌ای که کاربر حرفه‌ای می‌تواند با توجه به نیاز خود، برای دریافت بازه‌های رنگی متفاوت، بین استانداردهای Vivid، DCI-P3 و sRGB، موردی که نیاز دارد را انتخاب کند. با دقت در تصویر زیر، می‌توان تفاوت موارد فوق را از یکدیگر تشخیص داد.

بلندگوهای Surface Studio نیز جالب هستند. به طوریکه از هشت عدد Driver مخصوص صدا در نوار پایینی صفحه نمایش استفاده شده است.

همچنین، در پایه دستگاه نیز، دو بلندگو دیگر به منظور فواصل کوتاه‌تر صوتی قرار داده شده است.

می‌رسیم به جذاب‌ترین مورد عنوان شده در این ویدئو، که به چگونگی تحمل وزن کاربر خوابیده روی دستگاه می‌پردازد. همانظور که عنوان شد، کاربران حرفه‌ای Surface Studio نیاز دارند تا به منظور طراحی‌های دقیق و استفاده از قلم، یکی از دستان را برای حفظ تعادل بدن، بر روی صفحه نمایش تکیه دهند.

صفحه نمایش Surface Studio، علی رغم اینکه نازک‌ترین صفحه نمایش لمسی استفاده شده در یک کامپیوتر در دنیاست، به کمک شیشه محافظتی و مکانیزم پایه قدرتمند خود، قادر است تا وزن شما را به هنگام تکیه بر آن تحمل کند.

اولین راه حل برای تحمل چنین وزنی، اضافه کردن سه صفحه تقویت کننده می‌باشد که توسط بدنه آلومینیومی دستگاه، محصور شده‌اند.

این صفحات دقیقا در راستای محل گذاشتن دستان شما، و همچنین مکانی که با انگشتان خود سعی در خم نمودن دستگاه می‌کنید، قرار داده شده‌اند. واقعا ایده مهندسی و جالبیست.

راه حل بعدی که پایه یا لولا را تقویت می‌کند، سیستم سه فنر مجزاست که برای انتقال وزن به محل‌هایی که در آن تنش کمتری اعمال می‌شود و همچنین از نظر جنس مقاوم‌تر هستند، استفاده می‌شوند.

همچنین، خود فنرها نیز بسیار مقاوم دربرابر فشرده شدن هستند و فشار را به میزان زیادی جذب می‌کنند. این فنرها، به گفته خود Microsoft، از اتصالات multi-bar بهره می‌برند که باعث می‌شود تا صفحه نمایشی که در واقع 6 کیلوگرم وزن دارد، برای شما تقریبا بی‌وزن به نظر آید. بنابراین این فنرها، امر بالا و پایین آوردن صفحه نمایش آن چنان بزرگ و سنگین را بسیار راحت‌تر ساخته‌اند. اینها مکانیزم‌هایی هستند که دستگاه عقب مانده‌ای همچون Apple iMac، می‌بایست سالها مورد پیشرفت قرار گیرد تا حتی به ابتدای راهی که Microsoft در پایه دستگاه‌های Surface در چندین سال پیش رسید، برسد.

سیستم خنک کنندگی قسمت مرکزی یا Base دستگاه، به گونه‌ای مناسب سازی شده است تا با استفاده از مایع خنک کننده به همراه فن، کمترین صدا به گوش کاربر برسد.

این قسمت دارای سه فن مجزاست که هرکدام برای چیپ خاصی، کار گذاشته شده‌اند. بدین معنی که فن بزرگی برای پردازنده گرافیکی GPU، فن دیگری برای پردازنده مرکزی CPU و فن کوچکتری برای منبع تغذیه PSU، در نظر گرفته شده است.

آخرین مورد قابل توجه که درباره Base عنوان شد، وجود Adapter جریان در خود دستگاه است. تمام سخت افزار دستگاه، در یک پایه با ضخامت تنها 3 سانتی متر تجمیع شده است، حتی Adapter آن. به طور کلی، Microsoft تلاش زیادی برای نازک و مجتمع بودن Base انجام داده است، که نتیجه آن یک دستگاه بسیار زیبا و شیک می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید