اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

معرفی اجمالی مشخصات سرفیس نئو Surface Neo جدید تبلت تاشو مایکروسافت

ساعاتی پیش در مراسم نیویورک مایکروسافت سرفیس نئو جدید با دو صفحه نمایش تاشو رونمایی شد

یک انقلاب

دستگاه Surface Neo یکی از سه محصولی بود که Microsoft با آنها ما را در مراسم دوم اکتبر 2019 خود، سورپرایز کرد.

سورپرایزی که البته ما چند ماه قبل، پیش بینی آنرا کرده بودیم. برای دسترسی به مطلب مذکور بر روی این لینک بزنید.

به راحتی می‌توان گفت که این چیزیست که ما در آینده در تمامی دستگاه‌ها و مخصوصا تبلت‌ها خواهیم دید، یعنی ساختار تاشو. این قابلیت تا شدن، باعث خواهد شد تا شما در عین حال همراه بودن یک دستگاه از نظر اندازه کوچک آن، صفحه نمایش بزرگی را نیز داشته باشید.

متفاوت از دیگر دستگاه‌های تاشو

اعجاز و خلاقیت مایکروسافت در ایده طراحی سرفیس نئو بوده است تا برخلاف دیگر دستگاه‌های تاشو همانند سامسونگ گلکسی فولد و لنوو تینک پد ایکس وان فولد Lenovo ThinkPad X1 Fold ، سرفیس نیو در هر دو جهت قابلت خم شدن و تا شدن به صورت کامل را داشته باشد.

این دستاورد به کمک استفاده از دو صفحه نمایش به جای یک صفحه نمایش تاشو بدست آمده است. بنابراین سرفیس نو از محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش نیز بهره خواهد برد؛ موردی که مشکل اصلی در تولید Samsung Galaxy Fold و خش دار شدن صفحه آن حتی صرفا با ناخن بود.

یک کامپیوتر “کامل”

سرفیس نوو به لطف قدرت گرفتن از پردازنده شرکت Intel مدل Lakefield، قادر به اجرای تمامی نرم افزارهای کامپیوتری Win32 از سنتی‌ترین آنها همانند نسخه “کامل” و نه موبایلی Adobe Photoshop CC تا برنامه‌های کاربردی مدرن UWP که از استور دانلود می‌شوند همانند Instagram ، خواهد بود.

البته به علت ساختار خاص با دو صفحه نمایش، سیستم عامل آن نیز متفاوت از دستگاه‌های عادی خواهد بود، یعنی ویندوز ۱۰ ایکس Windows 10 X که هنوز فقط پیش نمایشی اجمالی از آن از طرف مایکروسافت ارائه شده است.

کیبوردی از جنس آینده

مهمترین نقص یک لپ تاپ تاشو و یا تبلتی که قرار است تا نقش لپ تاپ شما را در حالت تا شده بازی کند، عدم وجود کیبورد فیزیکی با کلیدهای کلاسیک است و از همه مهمتر، عدم وجود یک تاچ پد.

ایده و خلاقیت مایکروسافت در تولید کیبوردی برای این دستگاه، نه تنها ما بلکه حتی طرفداران شرکت Apple را نیز شگفت زده کرد. یک کیبورد آهنربایی که به زیبایی به مناطق مختلف دستگاه می‌چسبد و هنگامی که روی یکی از صفحه نمایش‌ها قرار می‌گیرد، قسمتی را نیز برای تاچ پد خالی می‌گذارد. این واقعا ایده تحسین برانگیزی است.

زمان عرضه

بسیاری گفته‌اند که این دستگاه احتمالا بسیار گران قیمت خواهد بود و نظر ما نیز همین است؛ چراکه انقلاب هزینه دارد.

در هرحال باید تا تعطیلات سال 2020 صبر کنیم تا نسخه قابل عرضه این محصول فوق العاده و رؤیایی را در کنار قیمت تعیین شده برای آن ببینیم.

در ادامه می‌توانید ویدئو تبلیغاتی رسمی و زیبای این محصول را تماشا نمائید. این ویدئو خارق العاده و دلهره‌آور است!

منبع
وبسایت رسمی مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید