نقد و بررسی تخصصی
موضوعات داغ

پیش بینی سرفیس های جدید مورد انتظار در مراسم دوم اکتبر 2019

یک خانواده جدید از سرفیس که نازکتر و سبکتر خواهد بود، مهمترین پیش بینی سرفیس نیوز از رویداد هیجان انگیز مایکروسافت است.

مراسم امسال، با هر سالی تفاوت دارد.
و به همین دلیل است که مایکروسافت به صورت گسترده‌ای حتی از چند ماه پیش تبلیغات این رویداد را آغاز کرده؛ البته با آب و تاب بسیار. پانوس پانای به عنوان مسئول اصلی بخش سرفیس، به نوعی در صفحه شخصی خود از مراسم اکتبر 2019 سخن می‌گوید که قرار است شاهد یک انقلاب در دستگاه‌های سرفیس باشیم.
و به عقیده ما نیز همینطور است.
با سرفیس نیوز همراه باشید.

فردا، چهارشنبه 10 مهر 1398 در ساعت 17:30 به سرفیس نیوز بیایید تا درکنار یکدیگر مراسم رونمایی از دستگاه‌های جدید سرفیس را به صورت زنده تماشا کنیم.

بازگشت Surface RT، اما باشکوه‌تر

همه چیز را کنار بگذارید؛ از سرفیس بوک قدرتمند تا سرفیس استودیو بزرگ و زیبا. هدف اصلی از ساخت دستگاهی به نام Surface، یک “تبلت” است و همانگونه که اولین نسل سرفیس اصیل با پردازنده از نوع ساختار ARM تولید شد، ما همواره منتظر بازگشت مجدد Surface RT اما اینبار برای موفقیت تضمین شده بوده‌ایم.

شکست، برای مایکروسافت معنا ندارد. سرفیس آر تی برای مایکروسافت از نظر همگان یک شکست بود؛ اما قرار نیست تا به نظر عوام اهمیتی داده شود. چراکه آینده کامپیوترهای همراه ما بر پایه پردازنده‌های مدرن با ساختار آرم یا ای آر ام ARM خواهد بود.

به صورت کوتاه باید بگوییم که لپ‌تاپ‌های قدرت گرفته از پردازنده ARM، بسیار نازک‌تر و سبک‌تر با شارژدهی بسیار بالاتر باتری هستند. اولین نسل از این لپ‌تاپ‌ها که از پردازنده شرکت کوالکام Qualcomm با نام اسنپدراگون 835 Snapdragon استفاده می‌کردند، در حدود دو سال پیش معرفی شدند.

سرفیس پرو، تا همینجای کار نیز فقط وام دار دسته اصلی سرفیس بود و به نوعی فضا را از سرفیس اصیل بدون پیشوند و پسوند گرفته بود. خب موفقیت سرفیس پرو باعث این قضیه شده بود. اما به نظر می‌رسد دیگر وقت آن رسیده است تا سرفیس پرو جایگاه دستگاه اصلی را به صاحب اصلی آن که سرفیس بدون پیشوند و پسوند است بازگرداند.

مهمترین و هیجان انگیزترین دستگاهی که از طرف هر منبعی گزارش داده شده است، Surface 7 خواهد بود؛ بدون پیشوند و یا پسوند Pro. البته در رابطه با نام آن نمی‌توان با چنین قاطعیتی سخن گفت و ممکن است نام آن برای مثال Surface Pro S باشد؛ اما قطعا Surface Pro 7 نخواهد بود. این دستگاه به علت قدرت گرفتن از پردازنده Snapdragon 8cx بسیار نازک، بسیار سبک و با مدت زمان شارژدهی بسیار بالا خواهد بود. درست خواندید، نام پردازنده آن 8cx است؛ یعنی قویترین ساخته شرکت کوالکام در تاریخش که پیشکش Windows 10 خواهد شد. پردازنده‌ای که شرکت Qualcomm به آن The most extreme Snapdragon Ever می‌گوید، یعنی حد نهایی اسنپدراگون تاکنون.

اژدهای کوالکام قرار است تا به اولین سرفیس با صفحه نمایش بدون مرز قدرت ببخشد. لازم به ذکر است که این پردازنده مخصوص به کامپیوترها ساخته شده است. وقتی تک تک سالهایی که Snapdragon به راحتی در تمامی موارد پردازنده‌های ARM شرکت Apple با نام AX را شکست می‌داده به خاطر می‌آوریم، بسیار خوشحال می‌شویم از اینکه قدرت تمامی این سالها قرار است تا به مایکروسافت نیز بیاید.
و البته یکی از مهمترین نکات استفاده از پردازنده‌های اسنپدراگون، داشتن آخرین نسل از اینترنت یعنی 5G خواهد بود.

ساعاتی پیش، تصاویر درز پیدا کرده از سرفیس جدید نشان می‌دهند که سرفیس 7 (نه پرو 7 ، فقط 7) برای اولین بار، صفحه نمایشی بدون مرز خواهد داشت تا علاوه بر وزن و ضخامت خود، از نظر ظاهر قاب صفحه نمایش نیز رقیب قدرتمندی برای آیپد پرو اخیر باشد که آن هم دارای صفحه نمایش بدون مرز است.
صفحه نمایش سرفیس 7 بزرگتر از سرفیس پرو 7 خواهد بود، چراکه حاشیه قاب کمتری خواهد داشت.

گفته شده است که در کنار این دستگاه جدید، کیبورد نازک‌تر و قلم خاصی نیز عرضه خواهند شد تا از سرفیس پرو 7 متفاوت باشد.
البته این دستگاه به هیچ وجه قرار نیست تا جایگزینی برای سرفیس گو یا عضوی از خانواده آن باشد. چراکه قیمت آن قرار است تا با سرفیس پرو 7 یکسان باشد. سرفیس 7 به عنوان یک محصول به اصطلاح Premium و خاص خواهد بود.

سیستم عامل آن نیز همانند دیگر‌ لپ‌تاپ‌های قدرت گرفته از پردازنده Snapdragon به احتمال %90 همان Windows 10 S خواهد بود؛ اگرچه منبع خبری Windows Central از یک سیستم عامل جدید به نام Windows 10 Lite و یا Windows 10X نیز نام برده و احتمال داده است که فردا شاهد این سیستم عامل نیز باشیم.
تصویر زیر که یکی از تصاویر تبلیغاتی درز پیدا کرده است، نشان می‌دهد که سرفیس 7 احتمالا در رنگ‌های متنوعی از جمله طوسی عرضه خواهد شد.

 

تکرار سرمشقی به نام Surface Pro

 

 

و خب دیگر عادت کرده‌ایم که یک سرفیس پرو جدید بدون تغییرات خاصی ببینیم. البته سرفیس پرو 7 قرار نیست همانند سرفیس پرو 6 یک فاجعه عدم پیشرفت باشد. اما با توجه به اخبار درز پیدا کرده، سرفیس پرو 7 تنها دچار تغییر نسل پردازنده (به نسل 10 اینتل) و البته اضافه شدن پورت مهم و کاربردی Type C خواهد شد.

اگرچه از سال 2015 و پیش از مراسم رونمایی از Surface Pro 4 گفته می‌شد که حتی پرو 4 قرار است تا پورت تایپ سی داشته باشد. اما مثل اینکه امسال بالأخره قرار است تا قفل این قضیه شکسته شده و پس از 3 نسل، پورت MiniDisplay جای خود را به Type-C دهد.

 

اصلاح اشتباهی به نام Surface Laptop

 

آزار دهنده‌ترین خبر ممکن، خبر معرفی یک دستگاه افتضاح دیگر از سری سرفیس لپ تاپ بود. اما با دقت بیشتر به موارد درز پیدا کرده، متوجه شدیم که قرار است کمی تغییرات مثبت در این دستگاه واقعا بی‌ارزش رخ دهد تا تنها کاربرد آن صرفا زیبایی و ظاهر آن نباشد.
در زیر می‌توانید تصاویر درز پیدا کرده از سرفیس لپ تاپ 3 را مشاهده نمائید.

بر اساس منابع خبری، سرفیس لپ تاپ 3 در نسخه 15 اینچی نیز علاوه بر نسخه 13 اینچی عرضه خواهد شد. اما تغییر مهم آن که رنگ و بوی مراسم نیویورک را به کلی به سمت دشمنی با Intel عوض خواهد کرد، استفاده از پردازنده شرکت AMD برای سرفیس لپ تاپ 3 خواهد بود. این حرکت در کنار استفاده از پردازنده شرکت Qualcomm برای سرفیس 7، واقعا اخبار ترسناکی برای اینتل خواهد بود.

به همین علت و علل بسیار دیگر، قرار است تا پارچه آلکانتارا ( آلکانترا به زبان عامیانه ) بر روی سرفیس لپ تاپ 3، جای خود را به بدنه فلزی دهد. چراکه مشکل اصلی پردازنده‌های ای ام دی در کنترل درجه حرارت آنهاست که خب واضح است استفاده از فلز در این مورد به دفع حرارتی کمک شایانی خواهد کرد در مقایسه با استفاده از یک پارچه صرفا لوکس که در اثر استفاده طولانی مدت به نوعی آلوده و زشت می‌شود که امکان تمیز نمودن مجدد آن هم وجود ندارد.

گفته شده است که سه رنگ جدید به سرفیس لپ تاپ 3 اضافه خواهند شد، رنگ‌های آبی یخی، طلایی ماسه‌ای و قرمز گوجه‌ای.
به نظر می‌رسد که سرفیس لپ تاپ قرار است تا به رقیب جدی برای MacBook دقیقا در نوع و رده مک بوک تبدیل شود.

 

 

هدفون توگوشی بیسیم

 

برخی منابع اظهار کرده‌اند که از معرفی محصولی شبیه به Surface Earbuds اطلاع دارند. اینکه خانواده Surface Headphone در حال کامل شدن است، یک اتفاق خوب به شمار می‌رود. اما بدون یک گوشی تلفن همراه به منظور استفاده از چنین ایربادی، ما این دستگاه را کمی ناقص و تنها می‌بینیم.

البته عدم وجود جک 3.5mm هدفون بر روی سرفیس ۷، یکی از مهمترین دلایل احتمال معرفی هدفون تو گوشی سرفیس عنوان شده است.

 

 

 

آپدیت 1909

 

سال پیش آنقدر سرفیس‌های جدید بی‌رمق بودند که به‌روز رسانی 1809 ویندوز 10 با آن همه امکانات جدیدش پوزخند به عدم پیشرفت سرفیس‌ها می‌زد. اما امسال گویی معادله کاملا عوض شده است و با فضای ایجاد شده توسط مایکروسافت اصلا کسی حواسش نیست که به‌روز رسانی بزرگی قرار است برای ویندوز 10 عرضه شود و این آپدیت در برابر دستگاه‌های جدید سرفیس به حاشیه رفته است.

 

مواردی که نباید منتظر آنها باشیم

 

سرفیس بوک 3، مهمترین عنوانی خواهد بود که عدم حضور آن حس خواهد شد. طبق منابع خبری قرار نیست تا نسل جدیدی از سرفیس بوک را فردا در نیویورک ببینیم. ممکن است سرفیس بوک 3 در مراسم بهار آینده که آن هم پربار خواهد بود معرفی شود.

با حضور سرفیس 7 نازک و سبک، قاعدتا جایی برای سرفیس گو 2 نیز وجود نخواهد داشت. به نظر می‌رسد خانواده سرفیس گو دستگاه سفارشی شرکت اینتل باشد که خب مراسم فردا بیشتر یک دشمنی با اینتل است و جایی برای این شرکت وجود ندارد.

پروژه آندرومدا به عنوان گوشی با صفحه نمایش تاشو که البته در مطلب سنتاروس به آن به صورت کامل پرداخته شد هم قرار نیست تا در رویداد فردا حضور داشته باشد. دلیل این گفته نیز، از سر گرفتن پروژه Centaurus به عنوان جایگزین موقتی برای Andromeda می‌باشد.

سرفیس استودیو 3 هم به نظر می‌رسد که قرار است تا در مراسم بهار آینده حضور داشته باشد و در حال حاضر، بیشتر باید به دستگاه‌های همراه فکر کنیم تا دستگاه‌های رومیزی.

 

 

سرفیس تاشو، هیچ چیز نمی‌توان گفت!

 

در رابطه با اینکه آیا قرار است در مراسم فردا شاهد حداقل پیش نمایشی از پروژه سنتاروس باشیم یا نه، هیچ چیز نمی‌توان گفت. ما در سرفیس نیوز صبر کردیم تا مطلب پیش بینی دستگاه‌های سرفیس را درست روز پیش از مراسم منتشر کنیم؛ به این علت که در چنین روزی تقریبا می‌توان پیش بینی دقیقی را بر اساس خبرگزاری‌های مختلف که در طول چند ماه گذشته به جمع نمودن موارد درز پیدا کرده مشغول بوده‌اند ارائه داد.

اما متأسفانه هیچ خبری از اینکه قرار است سنتاروس معرفی شود دریافت نکردیم و همانطور که در مطلب اختصاصی پروژه سنتاروس گفته شد، این دستگاه برای سال 2020 و بهار آینده تصور می‌شود.
اگرچه باز هم احتمال می‌رود که از سنتاروس در حد یک تیزر یا پیش نمایش به مراسم اضافه شود تا آنرا پربارتر کند.

 

 

جمع‌بندی

 

مراسم امسال باشکوه خواهد بود، درست برخلاف مراسم خسته کننده و افتضاح سال گذشته که سرفیس پرو 6 و سرفیس لپ تاپ 2 معرفی شدند.

تبلیغات انجام شده توسط مایکروسافت پیش از این مراسم، ما را به یاد سال 2012 و Surface RT می‌اندازد که به اصطلاح چه هایپ عظیمی در کاربران برای مشاهده اولین کامپیوتر ساخت Microsoft به وجود آمد.

قرار ما، فردا در سرفیس نیوز ساعت 17:30 با پخش زنده رویداد مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید