اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

معرفی اجمالی مشخصات سرفیس لپ تاپ 3 Surface Laptop جدید

ساعاتی پیش در مراسم نیویورک مایکروسافت سرفیس لپ تاپ جدید 3 با پردازنده AMD و صفحه 15 اینچی رونمایی شد

زیبای “قدرتمند”

اولین دستگاهی که در مراسم بسیار پربار و هیجان انگیز دوم اکتبر مایکروسافت، Surface Laptop 3 بود. سرفیس لپ تاپ در نسل سوم خود دچار بیشترین تغییرات قابل تصویر و حتی غیرقابل تصور خود شده است که در این مطلب به صورت کوتاه به آن خواهیم پرداخت و بعدا آنرا در مطلب جداگانه‌ای نقد و بررسی تخصصی خواهیم کرد.

 

 

پردازنده AMD

مهمترین تغییر Surface Laptop 3 نسبت به نسل قبلی خود، اضافه شدن پردازنده گرافیکی شرکت AMD با نام Radeon RX Vega به آن است. همچنین پردازنده مرکزی آن نیز توسط شرکت ای ام دی ساخته شده به نام Ryzen.

نکته قابل ذکر در این رابطه، ساخته شدن این پردازنده به صورت اختصاصی برای سرفیس است. بدین معنی نام کامل پردازنده‌های بالا در انتهای خود عبارت Surface Edition یا ویرایش یا نسخه خاص سرفیس را دارا می‌باشد. این یک همکاری بسیار خوب توسط AMD و Microsoft خواهد بود.

 

 

حذف پارچه آلکانتارا

لذا حضور کارت گرافیک رادئون وگا در کنار پردازنده رایزن باعث شده است تا مایکروسافت مجبور به تغییر جنس بدنه سرفیس لپ تاپ 3 شود. بدین ترتیب که سخه‌هایی از Surface Laptop 3 که دارای پردازنده گرافیکی مجزا هستند، دیگر از پارچه آلکانتارا سنگنیچر ( آلکانترا به زبان عامیانه ) Signature Alcantara استفاده نکرده و بدنه تمام فلزی را دارا هستند تا تبادل حرارتی به خوبی انجام شود.

 

نسخه 15 اینچی

اما دیگر تغییر بسیار مهم سرفیس لپ تاپ 3 ، اضافه شدن نسخه‌ای با صفحه نمایش 15 اینچی در کنار نسخه 13 اینچی است تا اینبار سرفیس لپ تاپ جدید در دو اندازه موجود باشد.

و اتفاقا استفاده از پردازنده گرافیکی رادون و پردازنده مرکزی ای ام دی نیز در نسخه 15 اینچی جدید حادث شده است؛ نسخه 13.5 اینچی همانند سابق پردازنده Core i5 و Core i7 اینتل را خواهد داشت و پردازنده گرافیکی آنبرد Intel Iris Plus .

لازم به ذکر است که سرفیس لپ تاپ 3 جدید در چهار رنگ اصلی طلایی شنی یا ماسه ای Sandstone Gold ، مشکی مات Matte Black ، آبی کبالت Cobalt Blue و نقره ای پلاتینی Platinum عرضه می‌شود.

همه دستگاه‌های Microsoft Surface Laptop 3 با بدنه تمام فلزی همراه خواهند بود به جز دو دستگاه 13 اینچی به رنگ‌های آبی و پلاتینی که پارچه آلکانتارا سیگنچر را خواهند داشت. بنابراین نسخه‌های 15 اینچی که تنها مدل‌های با پردازنده AMD هستند فقط با بدنه تمام فلزی موجود خواهند بود.

دیگر تغییر بسیار مهم و کاربردی سورفیس لپ تاپ 3 اضافه شدن پورت مدرن و کاربردی Type C است. پورت تایپ سی حالا دیگر تبدیل به یک استاندارد برای کامپیوترها شده. البته مایکروسافت اشتباه اپل در مک بوک پرو را نکرده و در کنار این پورت Type-C یک پورت USB سایز کامل یا Type A نیز برای سرفس لپ تاپ 3 قرار داده تا حافظه‌های فلش و لوازم جانبی رایج نیز به آن بدون نیاز به تبدیل متصل شوند.

 

 

*به‌روز رسانی

با توجه به رنگ‌های متنوع و تصاویر زمینه زیبای این دستگاه، در ادامه کیفیت اصلی این تصاویر خیره کننده که به دستگاه شما پیش از آمدن Surface Laptop 3 جلوه خاصی را می‌دهد، تقدیم می‌کنیم:

 

 

*به‌روز رسانی نهایی

نقد و بررسی کامل و تخصصی Surface Laptop 3 در کنار مقایسه آن با Apple MacBook که با دقت بالایی تهیه دیده شده، هم‌اکنون در لینک زیر بر روی سرفیس نیوز قرار گرفته است:

 

در ادامه ویدئو تبلیغاتی رسمی زیبای سرفیس لپ تاپ 3 را می‌توانید تماشا نمائید:

 

منبع
وبسایت رسمی مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید