اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

پروژه ” Power Throttling ” در جهت افزایش شارژدهی Windows 10

اسرار پروژه جدید Microsoft برای افزایش شارژدهی دستگاه‌های Windows 10

 شارژدهی باتری همواره یکی از عوامل مهم برای افرادی است که با دستگاه‌های Surface و در حالت کلی، با کامپیوترهای همراه سر و کار دارند. از ابتدای تاریخ دستگاه‌های Surface، شاهد شارژدهی باتری بسیار خوبی از دستگاهی همانند Surface RT بودیم. اما همان زمان نیز، Surface Pro 1 از شارژدهی مناسبی بهره نمی‌برد. چراکه از پردازنده سری Intel Core i استفاده می‌کرد. بنابراین با انقراض نسل Surface RT، بزرگترین مسئله دستگاه‌های Surface نیز تبدیل به شارژدهی شد. اگرچه با حذف فن خنک کننده در Surface Pro که عامل بسیار مهمی در خالی شدن باتری بود، شاهد پیشرفت‌های مثبتی در این زمینه برای دستگاه‌های Surface هستیم. اما Microsoft همچنان در تلاش بهبود این قضیه است. چراکه به غیر از انقراض Surface RT در نسل جدید، سیستم عاملی جدید را نیز داریم که از Windows 8 سنگین‌تر است؛ بنابراین تلاش Microsoft برای بهبود شارژدهی، می‌بایست برای اصلاح این سیستم عامل جدید پرمصرف‌تر از قبل، یعنی Windows 10 نیز باشد.

در این راستا، به همراه پست جدیدی که Microsoft در بلاگ خود گذاشت، تلاش‌های مذکور تا حدی رونمایی شد. طی پستی که توسط آقای Bill Karagounis منتشر شد، پرده از پروژه‌ای تحت عنوان Power Throttling برداشته شد که در حال حاضر در مراحل آزمایش توسط برخی کاربران Insider نسخه 16176 می‌باشد.

این پروژه بیشتر سعی دارد تا مصرف باتری را در انجام امور Multitasking یا چندکاره، متعادل سازد. یعنی زمانی که شما در حال استفاده از چندین نرم افزار در کنار هم هستید، سعی می‌شود تا باتری بیش از پیش ذخیره شود. روش انجام این کار نیز بدین صورت است که سیستم عامل تشخیص می‌دهد که چه کاری برای شما از بقیه مهم‌تر است تا دیگر نرم افزارها را به حالت خواب ببرد.

گفته شده است که در حال حاضر، این قابلیت تنها برای آن دسته از پردازنده‌های Intel که از تکنولوژی Speed Shift بهره می‌برند قابل استفاده است؛ تکنولوژی که تنها در نسل ششم و هفتم پردازنده‌های Intel موجود است.

اگر شما یکی از کاربران Insider هستید، احتمالا بهبودهایی را درمورد شارژدهی دستگاه خود احساس نموده‌اید. شما می‌توانید قابلیت Power Throttling را توسط گزینه‌های Battery موجود در Task Bar، کنترل کنید. این کنترل با یک بازه که بهترین شارژدهی در سمتی و بهترین توان نرم افزاری در سمت دیگر انجام می‌پذیرد. همچنین Microsoft گفته است که شما قادر به خروج برنامه‌های مورد نظر خودتان از قابلیت Power Throttling هستید. روش این کار در اینجا آورده شده است:

– به قسمت تنظیمات باتری بروید (Settings > System > Battery).

– روی “Battery Usage by App” بزنید.

– برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

– گزینه “Managed by Windows” را خاموش کنید.

– تیک “Reduce work app does when in background” را بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید