اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیسنقد و بررسی تخصصی

رازهای فاش شده رسمی تبلت تاشو کوریر – Microsoft Courier

هرآنچه درباره تبلت Courier تا به حال جمع آوری شده است، در کنار موارد تازه افشا شده به صورت رسمی توسط طراح این دستگاه در مراسم بیلد 2018

درست است که مراسم BUILD امسال همانند سال گذشته، معرفی یک دستگاه جدید را شامل نمی‌شد، اما عناوین بسیار مهمی همانند Your Phone و همچنین رازهای فاش شده رسمی تبلت تاشو Courier، در آن حضور داشتند.
چند ماهی است که بازار اخبار دستگاه جدید تاشو ساخت Microsoft با نام Andromeda، بسیار داغ شده است و یکی از مهمترین بحث‌های حول آن، پروژه‌ای دقیقا همانند آندرومدا است که قرار بود تا حتی پیش از تولد اولین Surface ساخته شود.

درباره پروژه Andromeda، مطلب کاملی تهیه دیده شده است که به منظور آشنایی با آن، می‌توانید از طریق این لینک، دسترسی پیدا نمائید.

اما بحث ما در اینجا، یک دستگاه قدیمی است. دستگاهی که قرار بود تا 10 سال پیش، به عنوان اولین تبلت تاشویی که تولید انبوه می‌شود در بازار به فروش برسد.
مایکروسافت، امسال از آقای جان فرایدمن، طراح اصلی تبلت Courier، دعوت به عمل آورد تا در گوشه و کنار مراسم BUILD کمی درباره دوران کار بر روی آن تبلت صحبت کند.
بحث خم شدن این امکان را به دستگاه می‌دهد تا در کنار داشتن یک صفحه نمایش بزرگ (در مقایسه با یک گوشی تلفن همراه) قابلیت کاهش اندازه تا حد یک گوشی را نیز پس از خم شدن داشته باشد.

البته در آن زمان، اینکار توسط حضور دو صفحه نمایش جدا از هم امکان پذیر بود؛ حال آنکه مایکروسافت قصد دارد تا چنین کاری را در آندرومدا توسط استفاده از صفحه نمایش‌ها تاشو بر پایه OLED انجام دهد.

یکی از جالب‌ترین نکات درباره تبلت Courier، وجود قلم در کنار آن بود. ایده‌ای که بعدها در تبلت‌های Surface استفاده شد.

با نگاه به گذشته، حتی بازهم دستگاه‌هایی شبیه به Courier را می‌توان یافت که طراحی و ساخته شدند، اما هیچگاه نور آفتاب را ندیدند؛ درست همانند Surface Mini. دستگاهی که سال گذشته پر بود از اخبار و رازهای فاش شده حول آن.
دلیل عدم معرفی Surface Mini، صرفا سیستم عامل آن بود. سیستم عامل Windows RT که Microsoft دقیقا در همان دوران کار بر روی Surface Mini، از آن ناامید شد و همین نیز دلیل عدم معرفی رسمی Surface Mini شد.

اما دلیل عدم معرفی رسمی Courier در آن زمان، چیزی حتی فراتر از صرفا سیستم عامل دستگاه بود.
به گفته آقای فرایدمن، زمانیکه او و تیمش در حال ساخت آخرین نمونه‌های Prototype از Courier بودند و مراحل ساخت آن را نهایی می‌کردند، در جای دیگری از Microsoft، آقای تری مایرسون در حال کار بر روی اکوسیستم جدیدی برای آینده Microsoft بود. تری مایرسون هم اکنون معاونت اجرایی Windows را در مایکروسافت بر عهده دارد یا به زبانی دیگر، ریاست بخش ویندوز.

آقای مایرسون در تلاش بود تا پلتفرم سراسری ویندوز UWP یا Universal Windows Platform را به عنوان آینده دستگاه‌های ویندوزی مقرر نماید.

این پلتفرم می‌رفت تا در کنار اکوسیستم Metro، سیستم عامل Windows 8 را بسیار متفاوت‌تر از Windows 7 برای تبلت‌ها و در نهایت، برای دستگاه‌های Surface آماده سازی کند.

در حالیکه تمامی طرح‌های تیم آقای فرایدمن، بر اساس سیستم‌های قبلی Windows Vista و Windows 7 بود.
همان تغییر سیاست‌های کلی حول اکوسیستم جدید Metro و Windows 8، باعث شد تا ریاست وقت مایکروسافت، آقای استیو بالمر، تصمیم بگیرد از آقای فرایدمن بخواهد تا درباره پشتیبانی نرم افزاری تبلت کوریر توضیحاتی را ارائه دهد. اما زمانیکه آقای فرایدمن به تیم ویندوز مراجعه نمود، متوجه شد که Courier به هیچ وجه با ساختارهایی که آقای مایرسون برای آینده Microsoft در نظر دارد، مطابق نیست و چنانچه حتی بخواهد کوریر را با ساختارهای رایج همان زمان تولید کند، نهایتا یک تا دو سال توانایی دریافت پشتیبانی از تیم ویندوز را خواهد داشت.

بنابراین، داستان تبلت تاشو Courier، در همان سال 2012 به پایان رسید.

آقای جان فرایدمن در مراسم بیلد به حاضران گفت که به غیر از کوریر، حتی 5 دستگاه دیگز نیز برای Microsoft طراحی کرده بود که همگی در همان زمان لغو شده‌اند؛ همانند KIN و SPOT که یک نوع ساعت هوشمند بوده است و یا UMPC که یک گوشی-کامپیوتر بود.

وی در حال حاضر در بخش Microsoft Office فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید