اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیسنقد و بررسی تخصصی

اخبار سرفیس هاب 2 – Surface Hub 2

در ماهی که گذشت، مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که در نیمه اول سال 2018، نسخه دوم سرفیس هاب را معرفی خواهد کرد.

کریسمس سال 2015 بود که تقریبا 9 ماه پیش از معرفی Surface Book و حتی Surface Pro 4، شاهد نه تنها یک دستگاه جدید از طرف Microsoft و با نام سرفیس بودیم، بلکه شاهد یک دسته‌بندی جدید در دستگاه‌های دیجیتالی بودیم.

شاید بتوان گفت همانند چیزی که درباره Surface Studio وجود دارد، Surface Hub نیز به نوعی اصیل‌ترین دستگاه در مقایسه با نام آن و اولین محصول با نام سرفیس به حساب می‌آید. چراکه سالها پیش از حتی معرفی Windows 8 و اولین تبلت سرفیس، شرکت مایکروسافت یک میز مجهز به صفحه نمایش بزرگی را با سیستم عامل Windows Vista معرفی کرد به نام Surface که با یک لوگوی بنفش رنگ همراه شده بود. لوگویی که مفهوم آن، برخورد عمودی دو نشان بی‌نهایت بود.

اما سرفیس هاب در مقایسه با سرفیس اولیه، اولا عمودی است دوما از قلم سراسری Surface Pen پشتیبانی می‌کند.
در هرحال، Surface Hub یک رده‌بندی جدید به دستگاه‌های دیجیتالی و در واقع کامیپوترهای مجتمع اضافه کرد. چراکه پیش از آن، هیچ شرکتی چنین ایده‌ای ارائه نداده بود و آنرا به مرحله تولید نرسانده بود؛ مخصوصا شرکت پرمدعا Apple که در زمینه کامپیوترهای پیشرفته‌ای که از قابلیت‌های لمسی بودن و یا قلم طراحی پشتیبانی می‌کنند، تاکنون هیچ ایده‌ای نداده و به کامپیوترهای عقب مانده خود در کنار یک گوشی تلفن همراه با صفحه نمایش بزرگ به نام iPad Pro، بسنده کرده است.

در حدود 6 ماه پیش بود که اولین اخبار نه چندان موثق از نسخه دوم Surface Hub به بیرون درز کرد. اما در ماهی که گذشت، مایکروسافت به صورت رسمی طی مراسمی به نوعی یک پیش-نمایش را از نسخه دوم سرفیس هاب انجام داد و اعلام کرد که این دستگاه، تا یک یا دو ماه دیگر عرضه خواهد شد.

این زمان با یکی از رویدادهای بزرگ تاریخی Microsoft همزمان شده است، یعنی مراسم BUILD. مراسمی که در سال گذشته آن، از نسل جدید Surface Pro رونمایی شد. بنابراین اصلا هم بعید نیست که در رویداد 17 اردیبهشت، شاهد معرفی نسل دوم Surface Hub باشیم.

بر اساس آماری که مایکروسافت در پایان سال 2016 ارائه داد، این شرکت توانسته است تا 7000 عدد سرفیس هاب را در 25 کشور بفروشد. البته که این آمار دقیقی درباره تمامی دستگاه‌های فروخته شده نیست. همانطور که فروشگاه سرفیس ایران در پایان سال گذشته بیش از 10 عدد Surface Studio را به دست مشتریان رسانده است اما مطمئنا این آمار در هیچ کجا ثبت نخواهد شد.

از دیگر نکاتی که همراه با نسل دوم Surface Hub عنوان شده است، می‌توان به یک به‌روز رسانی نرم افزاری بزرگ برای سیستم عامل آن اشاره کرد که احتمالا حتی قبل از معرفی خود دستگاه و یا همراه با آن برای تمامی دستگاه‌های Windows 10 ارائه خواهد شد. عرضه اولین نسخه کامل برنامه کاربردی اینترنتی Microsoft Whiteboard پس از نسخه‌های آلفا و بتا آن نیز از موارد مورد انتظار خواهد بود. برنامه‌ای که دقیقا برای دستگاه‌هایی همانند Surface Hub فراهم آمده است تا یک صفحه به منظور طراحی بر آن را به صورت اینترنتی به اشتراک با بقیه گذارند. و این به اشتراک گذاری نیز اولا در لحظه یا Instant انجام می‌شود، دوما به صورت Stream نمودن. یعنی همان لحظه‌ای که شما در حال رسم و یا نوشتن بر روی صفحه مقرر شده هستید، تا بی‌نهایت کاربر دیگر نیز خواهند توانست تا اعمال شما بر روی صفحه را نظاره‌گر باشند و یا حتی در صورتیکه به آنها اجازه داده شود، در این رسم کردن و یا نوشتار به شما پیوسته و آنها نیز با قلم خود بر روی صفحه به اشتراک گذاشته شده، دقیقا در همان لحظه به رسم و یا نوشتار بپردازند.

قیمت آن نیز از همین حالا اعلام شده است که $6,999 برای مدل 55 اینچی و $19,999 برای مدل 84 اینچی خواهد بود که واقعا بالا به‌نظر می‌رسند؛ حتی بالاتر از گران‌ترین مدل‌های دستگاه‌های لوکسی همانند Surface Studio و Surface Book 2 پانزده اینچ. دلیل آن نیز درواقع به اصل کلمه PC و یا Personal Computer برمی‌گردد. چراکه به نوعی می‌توان گفت Surface Hub اصلا یک کامپیوتر شخصی نبوده و اکثر فروش مایکروسافت از این دستگاه نیز به اداره‌جات و یا مراکز آموزشی بوده است. به طوریکه در موارد بسیار نادری یک شخص خریدار Surface Hub می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید