اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

👁 تعقیب چشم و اصلاح آن با هوش مصنوعی سرفیس پرو ایکس Pro X

 

View this post on Instagram

 

A post shared by سرفیس نیوز (@surfacenews_ir)

💡 دستگاه Surface Pro X به عنوان یک دستگاه مفهومی کانسپت و بسیار پیشرفته از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار که باعث شد شرکت Apple نیز با رصد موفقیت آن، قصد کپی برداری کرده و اعلام کند که آنها نیز از این پس لپ‌تاپ‌های MacBook خود را با استفاده از پردازنده‌های ARM خواهند ساخت، اینبار شگفتی دیگری در دست دارد.

💡 در مراسم رونمایی Pro X به حضار قابلیتی بسیار عجیب و خلاقانه از این دستگاه نمایش داده شد.

💡 تمامی ما این تجربه را داشته‌ایم که حین صحبت رو در رو با فردی از طریق تماس تصویری، خب قاعدتا همواره به صورت او که در صفحه نمایش دستگاه ما نشان داده می‌شود نگاه می‌کنیم و نه به دوربین.

💡 فلذا فرد مقابل نیز ما را در حال نگاه کردن به سمت پایین می‌بیند، و نه نگاه کردن به او.

💡 شرکت Microsoft طی یک ایده خلاقانه به کمک قدرت پردازشی AI یا هوش مصنوعی فوق‌العاده‌ای که پردازنده اختصاصی Microsoft SQ1 برای Pro X به ارمغان آورده است، پس از تحقیقات و تلاش‌های بسیار، توانسته تا این دستگاه را قادر سازد که جهتی که چشمان شما در یک تماس تصویری به آن نگاه می‌کنند را تعقیب کرده و تشخیص دهد.

💡 سپس به کمک تکنیک‌های گرافیکی، تصویر نهایی شما که به فرد مقابل ارسال می‌شود را اصلاح کرده و طوری شبیه‌سازی می‌کند که گویا شما مستقیما در حال نگاه کردن به فرد مقابل هستید.

💡 چنانچه هر دو فرد در تماس تصویری از دستگاه Surface Pro X استفاده کنند، این قابلیت همگامی نیز پیش‌بینی شده تا هردو بتوانند درست همانند یک گفتگوی رو در روی واقعی، مستقیما به چشمان یکدیگر نگاه کنند.

💡 و حالا پس از گذشت حدود یک سال از معرفی ابتدایی قابلیت Eye Contact، بالأخره شرکت Microsoft اعلام کرده است که کاربران دستگاه‌های Surface Pro X می‌توانند با دریافت آخرین به‌روز رسانی منتشر شده برای آن، به صورت عملیاتی از این قابلیت استفاده نمایند.

💡 در نتیجه از این پس منتظر کپی برداری از این قابلیت توسط دیگر شرکت‌ها هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید