نقد و بررسی تخصصی
موضوعات داغ

جعبه گشایی سرفیس پرو جدید 2017

به محض اینکه Surface Pro جدید برای اولین بار در ایران توسط فروشگاه سرفیس ایران به دست ما رسید، ما نیز اقدام به بررسی آن از نزدیک نمودیم.

در ابتدا و پیش از هرچیزی تشکر ویژه‌ای از فروشگاه سرفیس ایران به عنوان وارد کنند اصلی محصولات مایکروسافت می‌کنیم، که به محض ورود این دستگاه به ایران، امکان تست و بررسی آن را از نزدیک در اختیار ما قرار دادند.

لذا همین حالا می‌توانید آنرا توسط لینک زیر، خریداری فرمائید:

همچنین تنها و اولین ویدئو جعبه گشایی Surface Pro جدید در ایران را می‌توانید در کانال آپارت ما تماشا نمائید.

 

در مطلب پیشین بررسی Surface Pro 2017، موارد تفاوت آن با Surface Pro 4 ذکر شد.

اما در اینجا به دیگر تفاوت‌هایی که حین کار با این دستگاه، به آنها پی بردیم خواهیم پرداخت.

عدم وجود قلم در داخل جعبه، اولین تجربه ناراحت کننده ما از این دستگاه بود. به طوریکه در حافظه ما، نام Surface Pro همواره همراه با قلم در داخل جعبه آن بوده است. بنابراین این اولین باریست که شما یک دستگاه Pro از Surface را خریداری می‌کنید و خبری از قلم در جعبه آن نیست.

زمانی که Surface Pro و Surface Pro 4 را همزمان در دست می‌گیرید، اولین نکته‌ای که متوجه آن می‌شوید سبکی بیش از انتظار Surface Pro نسبت به Surface Pro 4 خواهد بود، به طوریکه ما اصلا انتظار نداشتیم که تنها 16 گرم تفاوت، می‌تواند انقدر محسوس باشد. البته با این توضیح که ما مدل Core m3 آنرا جعبه گشایی نمودیم. این در حالیست که در این مدل، Surface Pro نسبت به Surface Pro 4 حتی 2 گرم سنگین‌تر نیز شده است.

اما به هرحال، احساس سبکی نسبت به مدل Core i5 از Surface Pro 4 کاملا محسوس می‌باشد.

اگرچه ضخامت دستگاه به هیچ وجه تغییر محسوسی نداشته و کاملا همانند Surface Pro 4 به نظر می‌آید.

لبه‌های دستگاه به صورت بسیار نامحسوسی منحنی‌تر شده‌اند.

دیگر تفاوت چشم گیر، تعداد کانال‌های هوا برای سیستم خنک کنندگی دستگاه است که از Surface Pro 1 تا به حال، همچنان در حال کمتر شدن هستند. بدین معنی که تعداد اجزا جدا کننده هر مجرا کمتر شده و در نتیجه، هوای عبوری بیشتر می‌شود. این مورد در تصویر زیر قابل مشاهده می‌باشد.

تفاوت مهم بعدی در پایه نگه دارنده آنهاست. همانطور که در مطلب پیشین بررسی Surface Pro ذکر شد، پایه در این دستگاه جدید، بیشتر و تا 165 درجه باز می‌شود که به این حالت Studio Mode گفته می‌شود. البته نشانه دیگری از Surface Studio در این دستگاه نیز دیده می‌شود که کمی بعد عنوان خواهد شد.

در همین راستای پایه جدید، مکانیزم خم شدن و نگه دارندگان پایه نیز تغییر کرده‌اند و به جای قطعات پلاستیکی مشکی رنگ، از قطعات فلزی به رنگ خود دستگاه استفاده شده است.

همانطور که در مطالب قبل ذکر شد، دوربین‌های جلو دستگاه کمی تیره‌تر شده‌اند تا در حاشیه مشکی رنگ حول صفحه نمایش، کمتر به چشم آیند. اما گمان می‌رود که Microsoft به همین خاطر از دوربین جلو با اندازه لنز و سنسور کوچکتری نسبت به Surface Pro 4 استفاده کرده است.

دو قطعه فلزی مربوط به محل نگهداری کیبورد دستگاه نیز حذف شده‌اند که در تصویر زیر قابل مشاهده می‌باشد.

همانطور که ذکر شد، مدل مورد بررسی ما Core m3 بود و بنابراین شارژر آن نیز با مدل Core i5 از Surface Pro 4 تفاوت داشت.

اما به سراغ روشن نمودن دستگاه و بررسی تفاوت‌های آن در این حالت می‌رویم.

پیش از هرچیز، زمانیکه مرورگر Microsoft Edge را باز کردیم، شاهد انتقام گیری Microsoft از Google بودیم. چراکه چندی پیش شرکت Google در مرورگر Chrome خود بر روی Windows 10، صفحه‌ای را به نمایش گذاشت که آموزش می‌داد تا چگونه مرورگر اصلی خود را از Edge به Chrome تغییر دهید تا سرعت بیشتری را تجربه کنید.

اما حالا نیز، Microsoft به خوبی انتقام گرفت و صفحه‌ای حتی با جلوه‌های گرافیکی بیشتری را به منظور اطلاع رسانی از سرعت بیشتر Edge در ابتدای ورود شما به آن قرار داده است.

به شما گفتیم که نشانه دیگری نیز از Surface Studio در این دستگاه وجود دارد. این نشانه، تغییر استاندارد رنگی کل صفحه نمایش از حالت Enhanced به sRGB می‌باشد. تغییری که حالا تنها در Surface Studio و Surface Pro موجود است.

آخرین تغییری که بسیار مارا خوشحال نمود، وجود منوی معروف به پروژه Power Throttling در قسمت Battery Saving این دستگاه بود. یعنی اولین دستگاه Windows 10 که از این قابلیت استفاده می‌کند.

بدین ترتیب شما خواهید توانست تا توازن‌های بیشتری را به دلخواه خود بین قدرت و مصرف انرژی برقرار نمائید.

این توازن‌ها عبارتند از:

Best battery life – Recommended – Better Performance – Best Performance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید