اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

آینده سرفیس در مراسم لندن

مصاحبه با پانوس پانای و خبر از معرفی دستگاه سرفیس جدید طی رویداد بعدی مایکروسافت در لندن

در مطالب پیشین به دفعات درباره اجرای Windows 10 بر روی پردازنده‌های ARM و همچنین آینده دستگاه‌های Surface بحث‌های تخصصی را داشته‌ایم اما حالا با نزدیک شدن به رویداد بعدی Microsoft در آبان ماه، انتظارات نیز بسیار بالا رفته است و خبرگذاری‌های مختلف موضوعات داغ حول آن را دنبال می‌کنند. بنابراین وبسایت و مجله معروف The Verge تصمیم گرفت تا در این رابطه، با پانوس پانای که مسئولیت دستگاه‌های Surface را در Microsoft عهده‌دار است، مصاحبه‌ای را انجام دهد که طی آن وی از حضور خودش در مراسم لندن خبر داد و حتی اینکه متن سخنرانی را نیز آمده کرده است. یعنی ما شاهد یک Surface جدید خواهیم بود.

بنابراین موارد مورد انتظار را بررسی خواهیم کرد.

ابتدا به سراغ آنهایی خواهیم رفت که عرضه آنها در پاییز به صورت رسمی اعلام شده است.

به‌روز رسانی جدید Windows 10 با نام Fall Creators و احتمالا با کد 1710 و یا 1711، مورد انتظار تمامی کاربران کامپیوتر خواهد بود. به‌روز رسانی که تغییرات زیادی از جمله زبان طراحی جدید Fluent در پروژه NEON را به همراه خواهد داشت.

نسخه‌ای از Surface Pro تازه معرفی شده که از سیم کارت‌های LTE پشتیبانی می‌کند، دستگاهی خواهد بود که عرضه آن در مراسم لندن به صورت رسمی اعلام شده است. البته این نسخه با پردازنده Core i7 همراه نیست و تنها با Core i5 و احتمالا Core m3 عرضه خواهد شد.

و اما مواردی که معرفی آنها به صورت رسمی اعلام نشده است، که اتفاقا مهمترین عناوین نیز خواهند بود.

اجرای Windows 10 بر روی پردازنده‌های ARM، عنوانی خواهد بود که دنیای کامپیوتر را تکان خواهد داد. به طوریکه در صورت تحقق این امر شاهد لپ‌تاپ‌های فوق نازکی خواهید بود که به علت شارژدهی باتری بسیار بالایی که دارا هستند، قادر خواهید بود تا همواره اینترنت همراه LTE و حتی 5G را بر روی آنها روشن نگه دارید.

با توجه به همکاری Microsoft در ساخت عینک‌های واقعیت افزوده با شرکت‌های ساخت لپ‌تاپ، احتمال می‌رود که این بار نیز Microsoft با همکاری hp و Asus، اقدام به تولید چنین لپ‌تاپ‌هایی کند.

دیگر نتیجه اتفاق مذکور، تولید Surface Phone خواهد بود. دستگاهی که تعریف ما از گوشی تلفن همراه را تغییر خواهد داد و بازه توانایی اجرای نرم افزارها در یک دستگاه را از هر زمانی گسترده‌تر خواهد کرد. مطلب جداگانه‌ای در این زمینه تهیه دیده شده است که به صورت تخصصی آینده دستگاه‌های Surface و Surface Phone را بررسی کرده است.

برهمین اساس، یکی از شگفت انگیزترین احتمالات نیز دستگاهی به نام Surface می‌باشد. دقیقا به نام Surface؛ نه Surface RT و نه Surface Pro. یعنی Surface اصیل که احتمالا با پردازنده Snapdragon 835 قدرت گرفته است و نازک‌ترین و سبک‌ترین دستگاه Surface به همراه بیشترین شارژدهی باتری خواهد بود.

درهرحال چه Microsoft دستگاهی به نام Surface و یا Surface Phone را تولید کند چه نکند، تا پیش از پایان سال 2017 شاهد لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های ARM از شرکت Qualcomm و به احتمال بسیار زیاد از مدل Snapdragon خواهیم بود که Microsoft با همکاری دیگر شرکت‌های ساخت لپ‌تاپ، اولین نسل آنها را تولید خواهد کرد.

همچنین برخی از احتمال معرفی نسل جدید Surface Book سخن به میان آورده‌اند، که با توجه به عرضه دستگاهی همانند Surface Laptop، معرفی عناوین مذکور نیز می‌تواند یکی از موارد قابل توجه مراسم لندن باشد. در کنار Surface Book، رونمایی از نسل جدید صفحه نمایش Surface Hub از دیگر پیش بینی‌های The Verge درباره مراسم پیش رو بود.

با مرجع تخصصی دستگاه‌های Surface، سرفیس نیوز، همراه باشید تا از آخرین اخبار مراسم لندن در روزهای نهم و دهم مهرماه امسال مطلع باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید