نقد و بررسی تخصصی

مایکروسافت بند 2 چیست و چرا؟!

معرفی و بررسی آخرین محصول هوشمند پوشیدنی Microsoft و هر آنچه که باید درمورد آن بدانید.

سال پیش، همراه با معرفی Windows 10 و خانواده جدید Surface ها، Microsoft از دومین بند هوشمند خود نیز رونمایی کرد تا مجموعه محصولات همراه خود را قابل رقابت با سایرین، ارائه دهد.

می‌توان گفت که این بند، بیشتر یک بند تناسب اندام و سلامتی به شمار می‌رود تا یک ساعت هوشمند که توسط آن به تماس‌ها و یا پیام‌های خود رسیدگی کنید. البته این بند امکانات مذکور را نیز داراست، اما به صورت تخصصی برای سلامتی ساخته شده است.

امکاناتی نظیر سنجش ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن موجود در خون، میزان کالری سوزانده شده، سرعت و مسافت طی شده، تعداد قدم‌های گذارده شده و پله‌های بالارفته با استفاده از سنجش فشار جو، قابلیت تشخیص خواب و حسگر UV که توانایی تشخیص این را دارد که آیا شما در حال نرمش هستید یا خیر، امکاناتی هستند که این بند را به یک همراه سلامت یار کامل برای شما تبدیل می‌کنند.

اما اگر بخواهیم صرفا از نظر یک ساعت هوشمند به آن نگاه کنیم، می‌توانیم به امکاناتی که در دیگر ابزار پوشیدنی هوشمند وجود دارند اشاره کنیم. اگر شما گوشی دارید که Windows 10 را اجرا می‌کند، میتوانید این بند را با آن آشنا کنید تا تماس‌ها و پیام‌های خود را روی بند دریافت کرده و به آنها پاسخ دهید.

همچنین نرم‌افزارهایی نظیر Facebook و Twitter هم قابل نصب بر روی بند میباشند. دستیار صوتی محبوب Cortana هم در این بند تعبیه شده تا به شما کمک کند با دستورات صوتی با بند کار کنید.

دیگر نرم‌افزارهای کاربردی مثل آب و هوا و زنگ هشدار و تقویم و… هم که همیشه در هر دستگاه Windows 10 وجود داشته‌اند. لازم به ذکر است که شما با نصب Cortana و نرم‌افزار مخصوص تناسب اندام Microsoft بر روی گوشی‌های دارای سیستم عامل iOS و Android، می‌توانید از امکانات فوق بر روی این گوشی‌ها نیز استفاده کنید.

ظاهر این بند جدید بسیار شکیل‌تر شده و نسبت به نسل اول آن که دوسال پیش وارد بازار شد، از مواد فلزی بیشتری در آن استفاده شده است.

اگر چه در مقایسه با ابزار هوشمند پوشیدنی دیگر رقبا مثل iWatch از Apple و Smart Watch® از Sony، بسیار کشیده‌تر در طول است، ولی هنوز هم ظاهر یک Smart Watch را حفظ کرده است با این تفاوت که برای استفاده از امکانات کامل آن، میبایست آنرا دقیقا برعکس دیگر ساعت‌ها ببندید به صورتی که برای دیدن صفحه‌ی آن باید مچ خود را بچرخانید، که البته می‌توانید با چشم پوشی از حسگر ضربان قلب، آنرا به صورت عادی ببندید. صفحه نمایش آن از نوع OLED میباشد که به صورت چشم نوازی برای قالب دور دست خمیده شده است تا برخلاف دیگر رقبا، کاملا حالت دست را گرفته و تیکه اضافی در دست شما به حساب نیاید.

باتری آن دقیقا در زیر محل بسته شدن بند میباشد تا باعث ضخیم شدن بدنه اصلی حاوی صفحه نشود. یک لولای کشویی فلزی هم که امکان تغییر اندازه بند متناسب با اندازه دور مچ شما را فراهم می‌آورد، به زیبایی دستگاه می‌افزاید.

باتری این دستگاه با توجه به دوعامل بسیار مهم سخت افزار و صفحه نمایش، ماندگاری بسیار خوبی داشته به طوری که تا میتواند حتی تا سه روز نیاز به شارژ مجدد پیدا نکند.

 

 

پس زمینه و منوهای قالبا تیره در صفحه نمایش OLED این دستگاه باعث می‌شود تا در اکثر موارد فقط چند پیکسل مورد نیاز از کل صفحه روشن بمانند که در ماندگاری باتری نقش به سزایی را ایفا می‌کند. شارژر آن نیز به صورت آهنربایی به صفحه پشتی دستگاه متصل می‌شود.

 

در کل، این بند یکی از بهترین تجربه‌های دستگاه‌های پوشیدنی را برای دارندگان دستگاه‌های Windows 10 ارائه می‌دهد و می‌تواند همراه زیبا و شیکی برای افرادی باشد که سلامتی برایشان حائز اهمیت است. در کنار اینکه دیگر مجبور نباشند برای انجام هرکاری گوشی تلفن همراه خود را از جیبشان بیرون بیاورند.

این بند هم اکنون در فروشگاه وبسایت ما به صورت فروش فوق العاده قابل خریداری می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید