نقد و بررسی تخصصی

معرفی نسل دوم رهبر گوشی‌های اندرویدی

بررسی نیازهای Surface Phone به منظور موفقیت در بین رقبایی همچون Apple iPhone X و Google Pixel 2

در حال حاضر انتخاب اکثر افرادی که قصد خرید گوشی تلفن همراه جدیدی را می‌کنند، از بین گوشی‌های اندرویدی است و کمتر افرادی به دنبال خرید یک گوشی با سیستم عامل Windows 10 هستند.

بنابراین راهکارهای موفقیت دستگاه احتمالی سرفیس فون، می‌بایست به نحوی باشند که رقبای قوی همچون Google Pixel 2 و Apple iPhone X را پشت سر بگذارند.

علت اصلی شکست Microsoft در زمینه گوشی‌های هوشمند، دقیقا همان سیستم عامل Windows 10 بود. سیستم عاملی که علاوه بر اشکلات کوچک و بزرگ در هسته اصلی خود، از نظر تعدد و تنوع برنامه‌های کاربردی نیز به اندازه رقابت، غنی نبود.

شایعات دستگاهی با نام Surface Phone، از ابتدای ورود دستگاهی به نام Surface همواره داغ بوده‌اند. اما در چند مدت اخیر و پس از اینکه Microsoft گوشی‌های قبلی Lumia خود را به نوعی رها کرد، این شایعات به بالاترین حد خود رسیده‌اند.

تا جایی که مدیریت کنونی Microsoft در مراسم بهار امسال، قول داد که “گوشی‌های بیشتری تولید خواهند کرد و این گوشی‌ها نیز متفاوت از چیزی هستند که ما در حال حاضر می‌بینیم”.

درمورد آینده دستگاه‌های Surface و مخصوصا اینکه Surface Phone چگونه خواهد بود، قبلا به صورت جداگانه در دو قسمت بحث کرده‌ایم:

اما پس از معرفی Google Pixel 2 XL و Apple iPhone X، به نظر می‌رسد که Microsoft کمی در تولید Surface Phone تجدید نظر کرده و یا حتی آنرا به تأخیر بیندازد.

چراکه Microsoft این بار نمی‌خواهد تنها با تکیه بر طرفداران جان سخت Windows Phone وارد میدان شود و در اقلیت باقی بماند.

این بار Microsoft قصد دارد تا همانند انقلابی که در زمینه کامپیوترها با Surface ایجاد کرد، در زمینه گوشی‌ها نیز جلودار باشد.

بنابراین علاوه بر اینکه Surface Phone می‌بایست قادر به اجرای نرم افزارهای کامپیوتری Desktop باشد، باید برخی از پارامترهای دیگر را نیز دارا باشد.

صفحه نمایش بدون مرز Pixel 2 XL

بدون مرز شدن صفحه نمایش یا کم مرز شدن آن، به گونه‌ای به استاندارد جدیدی برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار تبدیل شده است.

این قضیه را برای اولین بار به صورت رسمی، شرکت Xiaomi با گوشی Mi Miix آغاز کرد که حقیقتا هنوز هم گوشی‌های تقلید شده از روی آن، چنان میزانی از بدون مرز شدن را ندارند.

پس از Mi Miix، بدون شک اولین شرکتی که به دنبال موارد جدید است، یعنی Samsung، اقدام به تقلید و تولید Galaxy S8 کرد. به همین صورت Apple iPhone X هم از روی S8 تقلید کرده و بدون مرز بودن گوشی را تبدیل به یک استاندارد نمود.

این قضایا زمانی به اوج خود رسید که روز گذشته، شرکت Google از نسل دوم گوشی پرچمدار خود با نام Pixel 2 رونمایی کرد. گوشی که در مدل XL از آن، باز هم شاهد یک صفحه نمایش بدون مرز و یا کم مرز هستیم.

جدی‌ترین رقبای Surface Phone، دقیقا همین Google Pixel 2 XL و Apple iPhone X هستند.

بنابراین انتظار می‌رود که Surface Phone هم از این قافله عقب نمانده و یک گوشی بدون مرز را در نظر داشته باشد.

PixelBook، اولین لپ‌تاپ Google

در کنار معرفی Pixel 2، شرکت Google به صورت رسمی از لپ‌تاپ خود با نام PixelBook نیز رونمایی کرد.

یعنی یک اعلان جنگ رسمی بر علیه لپ‌تاپ‌های ویندوزی؛ آن هم تقلید شده به صورت واضحی از روی Surface. حتی یکی از تصاویر تبلیغاتی مربوط به قلم موجود در PixelBook، کاملا مثل Surface Pro 4 و Surface Book جلوه می‌کند.

اگرچه PixelBook به علت سیستم عامل Chrome OS، مطمئنا نخواهد توانست یک رقیب جدی باشد.

اما در هرحال مراسم و دستگاه‌های جدید Google، نشان داد که Surface Phone باید قلم نیز داشته باشد تا بتواند از Pixel 2 پیشی گرفته و یک قابلیت اضافه نسبت به آن داشته باشد.

پردازنده هدف گذاری شدی برای Windows 10، بر روی Pixel 2

پردازنده موجود در Pixel 2، همان پردازنده‌ای است Microsoft هدف گذاری برای اجرای Windows 10 را بر روی آن داشته است، یعنی Snapdragon 835.

اینکه Google از Snapdragon 835 استفاده کرده است، ممکن است تنها به علت پیشرفت دادن دستگاه خود نسبت به نسل قبلی باشد.

اما این مورد برای Microsoft زنگ خطریست که رقبای آن هم از نظر پردازشی، پا به پای Surface Phone خواهند آمد.

عدم وجود دوربین دوگانه بر روی Pixel

دوربین دوگانه که دیگر استاندارد گوشی‌های پرچمدار حال حاضر همانند Galaxy Note 8 و Apple iPhone X است، می‌تواند راهکاری دیگر برای محبوبیت Surface Phone باشد.

اگرچه Google حتی مدل Pixel 2 XL خود که صفحه نمایش بدون مرز دارد را نیز به دوربین دوگانه مجهز نکرده است. که این هم همانند قلم، می‌تواند نقطه قوتی برای Surface Phone باشد.

DayDream اولین عینک واقعیت مجازی Google

اما یکی از اصلی‌ترین عناوین مراسم معرفی نسل دوم Pixel، ارائه یک دستگاه واقعیت مجازی VR از طرف Google است. آن هم درست یک روز پس از مراسم Microsoft برای معرفی نسل جدید عینک‌های واقعیت افزوده Mixed-Reality خود. Google با این حرکت، نشان داد که اگر Apple در این زمینه توانایی نداشته و Microsoft را با Hololens یکه‌تاز ساخته است، Google همواره به فکر تصاحب تمامی بازارهاست.

جمع بندی

دیروز و پس از معرفی نسل دوم رهبر گوشی‌های اندرویدی با نام Google Pixel 2، و همچنین پس از معرفی Apple iPhone X، فرمانده‌هان دو پلتفرم Android و iOS معرفی شدند.

حالا نوبت به Surface Phone رسیده است که با در نظر گرفتن راهکارهای محبوبیت بحث شده، از گردونه رقابت عقب نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید