اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

⌨️ مدرن شدن طراحی کیبورد مجازی در نسخه آینده ویندوز

 

View this post on Instagram

 

A post shared by سرفیس نیوز (@surfacenews_ir)

⚙️ هنوز هم بسیاری از کامپیوترها لمسی نیستند و اگر قصد شود تا سیستم عامل Windows یک سیستم عامل لمسی باشد، تجربه بد Windows 8 پیش خواهد آمد که کاربران کامپیوترهای غیر لمسی از آن متنفر بودند.

⚙️ لذا درحالیکه «تمامی» کاربران iOS و یا Android هر روز ساعت‌ها فقط از کیبورد لمسی خود استفاده می‌کنند و به واسطه بازخوردهای خود، کیبورد مجازی آن دو سیستم عامل را پیشرفت می‌دهند، اما حتی کاربران کامپیوترهای لمسی نیز بیشتر با کیبورد فیزیکی کار می‌کنند تا کیبورد مجازی.

⚙️ بنابراین لمسی نمودن سیستم عامل، برای هیچ شرکتی همانند Microsoft دشوار و پر از چالش‌های متنوع نیست.

⚙️ اما با این حال، بازهم استاد ساخت سیستم عامل کمر خم نکرده و هر روز در تلاش است تا در کنار اینکه کاربران کامپیوترهای غیر لمسی که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند راضی نگه دارد، تجربه کاربری کامپیوترهای لمسی را نیز ارتقإ دهد.

⚙️ از طرفی سیستم عامل Windows 10X مخصوص دستگاه‌های با دو صفحه نمایش و طبیعتا لمسی در حال توسعه یافتن است.

⚙️ این موضوع باعث می‌شود تا Microsoft از دستاوردهای لمسی Windows 10X حتی در Windows 10 نیز بهره ببرد.

⚙️ در نتیجه، کاربران حرفه‌ای سیستم عامل Windows که در کانال Dev یا توسعه‌دهندگان قرار دارند (یعنی رده‌ای بالاتر از کاربران Insider) به تازگی کیبورد مجازی پیشرفته‌ای را در Windows 10 مشاهده می‌کنند که متعلق به Windows 10X می‌باشد.

⚙️ این کیبورد مجازی به صورت کاملا جداگانه و بی‌ارتباط با کیبورد مجازی فعلی Windows 10 به صورت پایه‌ای یکبار دیگر از صفر ساخته شده و در کنار ظاهر جدید و مدرن منطبق بر زبان طراحی Fluent، امکانات جدیدی را نیز فراهم آورده است.

⚙️ از جمله این امکانات می‌توان به پنل جدید GIF و شکلک‌ها درست بالای کلید حروف اشاره کرد. همچنین قسمت Clipboard یا حافظه موارد کپی شده نیز در کنار GIF و شکلک‌ها، یک قسمت بسیار بسیار پرکاربرد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید