اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

شکل‌های احتمالی سرفیس فون – Surface Phone

شایعات دور از انتظار و رؤیایی درباره Surface Phone همواره در حال گسترش هستند و ما نیز آنچه در وبسایت‌ها از آن گفته می‌شود را همگی در اینجا آورده‌ایم.

این دستگاه معرفی شده است.

به مطلب سرفیس دوئو در این لینک یا تصویر زیر مراجعه نمائید:

 

پس از اینکه قطعات پازل یا همان اتفاقات چند سال اخیر را در کنار یکدیگر گذاشیتم، و به اشتیاق بی‌حد Microsoft برای تولید رؤیای اصیل Surface رسیدیم و آینده این رؤیا را در مطلب دو قسمتی “پرونده ناتمام دستگاه‌های Surface Phone و Surface 4” بررسی نمودیم، حالا به شایعاتی که وبسایت‌های مختلف درمورد Surface Phone درست کرده‌اند می‌پردازیم و همچنین فیزیک و ظاهر احتمالی آن.

براساس گفته مدیریت کنونی مایکروسافت، ساتیا نادلا، “… گوشی‌ها که ما تولید خواهیم کرد، بسیار متفاوت از چیزی خواهند بود که شما در حال حاضر از یک گوشی تلفن همراه می‌شناسید…”.

این جمله، تعابیر بسیار زیادی دارد. تعبیر ما به عنوان تخصصی‌ترین وبسایت دستگاه‌های Surface، این است که مهمترین ویژگی دستگاهی با نام Surface Phone که آنرا متمایز از دیگر رقبا می‌کند، توانایی اجرای نرم افزارهای کامپیوتری بر مبنای x86 و Win32 یا به اصطلاح خودمان، .exe می‌باشد. همانطور که پیش تر نیز عنوان شد، این مسئله به طور کامل در مطلب جداگانه دو قسمتی دیگری تشریح داده شده است.

اما دید بسیاری از مردم و وبسایت‌ها این است که منظور ساتیا نادلا ممکن است حتی به متفاوت بودن شکل ظاهری آن نیز باشد. به طوریکه حالا تمام اشکال رؤیایی و حتی دور از انتظار نیز تبدیل به احتمالی برای شکل Surface Phone در وبسایت‌های مختلف شده‌اند.

مهمترین فیزیکی که برای Surface Phone تصور می‌شود، وجود حتمی قلم در آن است. درواقع یکی از ملزومات آن، قلم می‌باشد.

همچنین، دیدن اینکه یک Surface Phone، به هر نحوی به یک صفحه نمایش بزرگتر به همراه کیبورد و ماوس متصل شده است تا نقش کامپیوتر رومیزی را نیز ایفا کند. این ساختار قبلا تحت عنوان Continuum همراه با پرچمدار Microsoft Lumia 950 و همچنین hp Elite X3 نیز آمده بود.

از ساختارهای منطقی که بگذریم، به همان تصورات رؤیای و دور از انتظار شایعات وبسایت‌ها که بیشتر جنبه هالیوودی دارد، می‌رسیم.

صفحه نمایش‌های OLED یا Organic LED، رایج‌ترین بحث آینده صفحه نمایش‌های بازار امروز است. چراکه آنها می‌توانند بسیار به ضخامت یک برگ کاغذ و حتی شفاف باشند. شایعات استفاده از OLED در گوشی‌های تلفن همراه به حدی جدی است که پیش بینی‌های iPhone 8 نیز دچار آن شده‌اند.

به میان آمدن بحث “گوشی متفاوت با گوشی‌های امروزی”، استفاده از صفحه نمایش‌های شفاف OLED را بسیار داغ کرده و همچنان برای مردم عادی، جذاب جلوه می‌نماید.

اگرچه اینگونه صفحه نمایش‌ها دارای نقوص بسیار زیادی نیز هستند.

بحث بسیار جذاب دیگر، به گوشی‌های بدون مرز برمی‌گردد. تولید و عرضه گوشی همانند Xiaomi Mi Miix، نشان داد که زیبایی و کارایی چنین حالتی چقدر به چشم می‌آید.

بنابراین این حالت نیز دستمایه تصورات وبسایت‌ها برای Surface Phone شده است.

اگر بخواهیم درمورد گوشی‌های با صفحه نمایش OLED کمی واقع نگرانه باشیم، بحث دستگاه‌های تاشو به میان می‌آید.

تا پیش از این، تنها در فیلم‌های سینمایی علمی تخیلی و یا بازی‌های ویدئویی یک گوشی تاشو را می‌دیدیم؛ که در تصویر زیر یکی از نمونه‌های آن قابل مشاهده است.

در آخرین تلاش به ثمر نشسته شرکت‌ها برای چنین فیزیکی در واقعیت، Lenovo توانست یک تبلت با صفحه نمایش تاشو را در یکی از نمایشگاه‌های چین به نمایش گذارد.

اما وقتی بحث درمورد یک کامپیوتر همانند Surface Phone می‌باشد، قضیه تاشو بودن گوشی به همراه صفحه نمایش آن، کمک به کیبورد نیز خواهد کرد.

به تصویر زیر توجه کنید. اگر تا پیش از این، برخی تصور می‌کردند که Surface Phone به احتمال بسیار زیاد، یک کیبورد سخت افزاری را به همراه خود خواهد داشت، حالا شاید بتوان پیش بینی نمود که پایه و همچنین کیبورد نرم افزاری Surface Phone و حتی Surface 4، درواقع با استفاده از تا شدن صفحه نمایش آنها خواهد بود.

تمام این موارد، تنها پیش بینی‌های بسیار غیر رسمی و دور از ذهنی هستند که در مورد “گوشی متفاوت با گوشی‌های امروزی” تصور شده‌اند. اما بدون شک، سخت افزار Surface Phone که احتمالا بسیار قوی خواهد بود، در چنین فیزیک‌هایی نخواهد گنجید و از جنبه‌های دیگری همانند سیستم عامل، متفاوت خواهد بود.

در پایان می‌توانید ویدئو مربوط به تبلت تاشو Lenovo را مشاهده نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید