اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

کاور موزیکی که هیچگاه معرفی نشد

پس از درز کردن عکس‌هایی در چند مرحله از Surface Mini، بازار محصولاتی که نام Surface همراه آنهاست و هیچگاه روشنایی خارج از کارخانه را ندیدند، داغ شده است.

پس از درز کردن عکس‌هایی در چند مرحله از Surface Mini و یا Surface اولیه (که یک میز بزرگ دارای صفحه نمایش بوده است)، بازار محصولاتی که نام Surface همراه آنهاست و هیچگاه روشنایی خارج از کارخانه را ندیدند، داغ شده است.

اگرچه غالب این محصولات در سال‌های کمی دور (از نظر تقویم Surface) می‌زیسته‌اند.

یکی از جذاب‌ترین آنها کیبورد و یا به اصطلاح اصلی، کاور موزیک Surface بوده است. در پیچ و تاب‌های زمان عرضه Surface Pro 2 و Surface 2، شرکت Microsoft برای فرار از اینکه مردم تصور کنند پیشرفتی در نسل دوم Surface صورت نگرفته است، تصمیم گرفت تا دست به کارهای عجیبی بزند.

اگر در سال 2013 سری به کانال YouTube رسمی Microsoft و Surface می‌زدید، میتوانستید ویدئو تبلیغاتی از یک کیبورد ببینید که تا به حال هیچگاه چیزی شبیه به آن برای یک کامیپوتر ساخته نشده بود. بنابراین شکل و شمایل آن نیز با کیبوردهای دیگر متفاوت بود؛ در واقع اصلا یک کیبورد کامپیوتر نبود.

اینگونه لوازم جانبی مخصوص به Surface قرار بود تا حتی با تنوع بیشتر در قالب نام Blade تولید شوند.

با اینکه این کیبورد در آن سال عرضه نشد، اما پس از چندین سال و حالا آنرا در کمال تعجب آماده برای فروش در فروشگاه eBay می‌بینیم (فروشگاه eBay قابل دسترسی در ایران نمی‌باشد). به نظر می‌رسد که شرکت eBay در روزی تصمیم گرفت تا به Microsoft رفته و درخواست یک محصول عجیب را کند؛ شاید برای رونق فروشگاه خود. در هرحال امکان خرید آن با قیمت $18.99 از این فروشگاه، فراهم آمده است.

یکی از رازهای موفقیت Surface، هدف گیری نقاطی است که در زمان‌های گذشته، مردم آنها را به عنوان برتری‌های لپ‌تاپ‌های MacBook می‌شناختند.

استفاده MacBook در موسیقی، Surface را بر آن داشت تا در این زمینه نیز ابداعاتی انجام داده و MacBook را در ذهن مردم کمرنگ نماید.

بنابراین کیبوردی مخصوص به تولید و کنترل موسیقی، یکی از گام‌های بسیار مؤثر بود؛ اگرچه اینکار دارای نکات منفی بود که دقیقا به علت همان نکات، ما این محصول را در فروشگاه‌ها نمی‌بینیم و ما در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نام دقیق این کیبورد Surface MusicCover است که مارا کاملا به یاد کیبورد اصلی Surface با نام Surface TypeCover می‌اندازد. صفحه روی کیبورد، از سه نوار Slider اصلی، 8 دکمه با کاربردهای اولیه موسیقی در بالا، و 16 دکمه بزرگتر شماره گذاری شده که به انتخاب کاربر می‌توانستند کاربردهای مختلفی را بگیرند، تشکیل شده است.

این ایده بسیار جالبی بود.

اما در حقیقت کاربرد وسیعی را به دستگاه اضافه نمی‌کند.

ایده آن زمان Microsoft چیزی شبیه به Touch Bar است که Apple به تازگی در MacBook پیاده کرده است، یعنی دستورات لمسی بر روی کیبورد؛ یک ایده مسخره. چرا؟ به این دلیل که با داشتن صفحه نمایش تمام لمسی، لمسی بودن کیبورد و یا قسمتی از آن تقریبا بی‌معنی است.

تصور کنید که وقتی یک موسیقی ساز، دستگاه Surface را روبروی خود می‌گذارد، چرا باید به جای لمس صفحه (که دستورات آن می‌تواند بسیار متنوع باشد) کیبورد خود را لمس کند؟

این ایده شاید در لپ‌تاپ‌های شرکت Apple که در 20 سال پیش گیر کرده‌اند و بویی از صفحه نمایش لمسی نبرده‌اند، کارآمد باشد، اما درمورد دستگاه تمام لمسی همانند Surface تنها یک قابلیت اضافی خواهد بود.

اگرچه این نکته را در ذهن داشته باشید که لپ‌تاپ‌های باز هم عقب مانده Apple توانایی تغییر کیبورد در خود را برخلاف دستگاه‌های Surface ندارند، بنابراین Microsoft از این ضعف استفاده کرده تا بتواند یک کیبورد مخصوص به موسیقی را تولید کند.

بنا بر تمام دلایل بالا و شاید حتی بیشتر، این محصول نیز همانند Surface Mini درست ساعاتی پیش از معرفی، به حالت لغو شده درآمد.

و حالا به صورت عجیبی در فروشگاه اینترنتی eBay به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید