نقد و بررسی تخصصی

هرآنچه باید در مورد پارچه Alcantara کیبورد سیگنچر بدانید

کیبوردهای خاص Signature Type Cover، از پارچه لوکس Alcantara تهیه شده‌اند که در اینجا آنرا بررسی خواهیم کرد.

شاید اگر شما هم در زمینه طراحی و دوخت لباس و یا حتی در زمینه اتومبیل‌های لوکس همانند Porsche، تخصصی نداشته باشید، احتمالا اولین بار است که نام Alcantara یا آلکانتارا به گوشتان می‌خورد. ما نیز همانند شما تنها به بحث‌‌های کامپیوتری تسلط داریم و درواقع این Microsoft بود که توسط دستگاههای Surface، زمینه آشنایی ما را با پارچه Alcantara فراهم نمود.

به هرحال اینجا، در تخصصی‌ترین وبسایت مربوط به دستگاه‌های Surface، ما هرچیزی که مرتبط با دستگاه‌های Surface باشد را مورد بررسی قرار می‌دهیم، حتی اگر بر آن شویم که به طراحان لباس و پارچه مراجعه کنیم.

به منطور بررسی Alcantara، ما تصمیم گرفتیم که به سؤالات احتمالی موجود در مورد آن بپردازیم.

Alcantara دقیقا چیست؟

Alcantara یک جنس ایتالیایی است که احساسی همانند پارچه جیر را می‌دهد. نام آن نیز در واقع نام یک برند است که متعلق به یک شرکت ثبت شده ایتالیایی به نام Alcantara S.p.A می‌باشد.

Alcantara از چه چیزی ساخته شده است؟

بر اساس Wikipedia، از پلی استر (حدود 68 درصد) و پلی اورتان (حدود 32 درصد) تشکیل شده است. اما مطمئنا دستور ساخت واقعی آن ناشناخته و تنها در اختیار سازنده قرار دارد.

نام Alcantara از کجا آمده است؟

برخلاف برند آن که ایتالیایی است، نام آن درواقع از یک کلمه عربی می‌آید که احتمالا “القنطرة” بوده و معنای کهن آن نیز Bridge یا پل است. برخی از آن، به عنوان پلی بین جنس کتان و چرم حیوانی اطلاق کرده‌اند.

Alcantara برای چه کاری استفاده می‌شود؟

علاوه بر محصولات اخیر Microsoft، در بسیاری از مصارف دیگر از جمله پوشاک، نمای داخل اتومبیل، قایق‌های تفریحی و صنایع هوایی دیده شده است. یکی از سازندگان خودرو که می‌بایست آنرا در این مورد ذکر کنیم، شرکت Porsche می‌باشد.

بر اساس گفته Porsche، سازندگان اتومبیل‌های لوکس از سه نوع Alcantara استفاده می‌کنند:

“سه نوع از Alcantara در دسترس است: پوششی (ساخته شده برای سطوح نشیمن)؛ برای پنل‌ها ( ساخته شده برای درها و موارد این چنین)؛ نرم (برای سطوح در تماس با دستان).

چرا برندهای لوکس از Alcantara استفاده می‌کنند؟

برای دلایل زیادی. طبق گفته سازندگان، این محصول پیش از هر چیزی، از نمای ظاهری خوبی برخوردار است. مقاوم در برابر لکه است (در زاویه خاصی) و بسیار نرم است. به صورت قابل اعتمادی ماندگار است و به آسانی از بین نمی‌رود و خورده نمی‌شود. همچنین، Alcantara بسیار کم وزن است.

علاوه بر اینها، بسیار پایدار است و 100 درصد کربن طبیعی است، بدین معنی که هیچگونه دی اکسید کربن مضری به اتمسفر آزاد نمی‌کند. بسیار پرکاربرد است و می‌تواند در هزاران رنگ مختلف باشد و به آسانی تمیز می‌شود. سطح لغزنده و لیزی ندارد. و در طی گزارشات، ضد حریق و غیر آتش گیر دیده شده است.

همچنین به صورت کلی از چرم اصیل ارزان‌تر است؛ که مورد بحث بعدی ما می‌باشد.

آیا Alcantara گران است؟

در مقایسه با چرم گران و 100 درصد طبیعی، اکثرا خیر. اما همانند هر جنس دیگری، در کیفیت‌های متنوعی در دسترس است، که در این صورت می‌تواند بسیار گران باشد. درهرحال، شرکت‌هایی که از Alcantara استفاده می‌کنند تمایل دارند تا آن را در جایگاه جنس خاصی قرار دهند (همانند Microsoft) و بنابراین هزینه بالاتری را نیز برای آن دریافت می‌کنند. برای مثال، Porsche همان میزان هزینه اضافی را برای Alcantara تعیین کرده است که برای چرم اصیل دریافت می‌کند، درحالی که خود شرکت هزینه کمتری را برای Alcantara پرداخت می‌کند.

آیا Alcantara از حیوانات تهیه می‌شود؟

تظمین شده است که Alcantara به هیچ وجه از ریشه حیوانی نیست. اگرچه گاهی اوقات با عنوان “چرم آلکانتارا” شناخته شده است، اما این تنها یک اصطلاح اشتباه عامیانه است.

تفاوت بین Alcantara و چرم جیر لوکس چیست؟

کشور مبدا. “Ultrasuede” یا چرم جیر لوکس نیز نام یک برند است، اما بسیار شبیه به Alcantara می‌باشد. تفاوت اصلی بین ایندو این است که Alcantara واقعی ساخت ایتالیاست. در حالیکه محصولات بسیار مشابهی به Alcantara همانند چرم جیر موجود است، Alcantara واقعی از ایتالیا می‌آید.

نکات بد موجود در Alcantara چیست؟

مطمئنا Alcantara همانند هر محصول دیگری کامل نیست. اگر شما از ظاهر و احساس چرم جیر خوشتان نمی‌آید، احتمالا به سراغ Alcantara نیز نخواهید رفت. همانند جیر، نشانه‌های فشار و آثار استفاده بر روی آن باقی می‌ماند. اما این موضوع خیلی هم آزار دهنده نیست.

برخی از مردم که تجربه استفاده از Alcantara را دارند، مشکلاتی درمورد ماندگاری آن گزارش داده‌اند. بدین معنی که این محصول به آن میزانی که سازنده آن انتظار دارد شما تصور کنید، ماندگار نخواهد بود.

درهرحال، تجربه شخصی ما در استفاده از Signature Type Cover نشان میدهد که پس از حدود 6 ماه، آثار چربی و ناپاکی‌های دستان، در مکان‌هایی که دستان به منظور تایپ کردن بر آنها تکیه می‌دهند، به وضوح قابل مشاهده هستند.

این موضوع بسیار ناراحت کننده‌ای برای خریدارن Signature Type Cover که هزینه بیشتر را صرفا برای جنس یک محصول می‌پردازند، به شمار می‌رود.

لذا تنها راه حل برای جلوگیری از این موضوع، تمیز نمودن دوره‌ای آن به منظور جلوگیری از رسوخ و نشستن ریشه‌ای چربی و لکه در بافت آن است. یعنی شما می‌بایست در بهترین حالت نگهداری، آن را هر هفته یکبار تمیز نمایید.

برای اینکار از یک پارچه بدون پرز نرم استفاده کنید. به میزان نصف لیوان، مخلوطی از آب و صابون تهیه کنید و پارچه را توسط آن خیس کنید. اما دقت داشته باشید که آب سر ریز و اضافی پارچه را پیش از تماس با کیبورد خود، بگیرید. کلا، خیس نمودن کیبورد تأثیری در پاکیزگی این جنس نداشته و تنها زمان خشک شدن آنرا افزایش می‌دهد. همچنین، خیس شدن وسیله الکترونیکی همانند کیبورد ممکن است برای آن مضر و خطرناک باشد. اما از بابت خیس شدن مکان تکیه دستان برای تایپ کردن (که اکثرا این مکان‌ها نیز لکه دار می‌شوند) نگران نباشید؛ چرا که در این قسمت قطعات الکترونیکی خاصی قرار داده نشده و خیس شدن آن جای نگرانی ندارد.

جمع بندی

پارچه Alcantara از لوکس‌ترین پارچه‌ها و اجناس مورد استفاده در محصولات خاص است و به نوعی بهترین جنسی است که از حیوانات تهیه نمی‌شود.

اما نگهداری از آن در وسیله‌ای همانند Signature Type Cover، ترفندهای خاص خود را داراست. لذا برای حفظ حالت ابتدایی این محصول، هر هفته یکبار آنرا تمیز نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید