اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

همکاری سه جهته مایکروسافت ، فیسبوک و گوگل برای طرح دعوی علیه دولت ترامپ

 

View this post on Instagram

 

A post shared by سرفیس نیوز (@surfacenews_ir)

💢 به تازگی وزارت امنیت ملی دولت ترامپ، توسط مرکز اعمال مهاجرت و گمرک ایالات متحده، با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های دانشگاهی در این کشور قانونی را منتشر کرده که طبق آن دانشجویان خارجی ساکن آمریکا در صورت مجازی شدن کلاس‌های درس آنها، می‌بایست خاک این کشور را ترک نمایند.

💢 پس از اطلاع رسانی این موضوع، سه شرکت بزرگ آمریکایی مایکروسافت، فیسبوک و گوگل اعلام کردند از آنجایی که این قانون می‌تواند روی صدها هزار دانشجوی بین المللی تأثیر گذاشته و ویزای آنها را باطل کند، اقدام به طرح دادخواست علیه ترامپ و دولت او می‌کنند.

💢 به دنبال این رخداد، دو دانشگاه بزرگ این کشور یعنی هاروارد و .M.I.T نیز به سه شرکت مذکور در بالا پیوسته و از تمام قدرت و نفوذ خود در راستای لغو این قانون استفاده می‌کنند.

💢 طرفین اقامه کننده دعوی، بر این اعتقاد هستند که آموزش عالی در ایالات متحده تماما به دانشجویان خارجی وابسته بوده و سطح علمی دانشگاه‌های این کشور، در اصل به‌خاطر اتباع آمریکایی نیست که رشد پیدا می‌کند.

💢 لازم به ذکر است که در حال حاضر ریاست شرکت‌های مایکروسافت و گوگل یعنی به ترتیب آقایان ساتیا نادلا و سوندار پیچای، خود از دانشجویان خارجی سابق مقیم آمریکا بوده‌اند که اگر این قانون در زمان تحصیل آنها تصویب می‌شد، شاید هیچگاه به جایگاه فعلی خود نمی‌رسیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید