اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

💻 کامپیوترهای مک با پردازنده آرم : چیزهایی که مک باید از ویندوز روی آرم بیاموزد

 

View this post on Instagram

 

A post shared by سرفیس نیوز (@surfacenews_ir)

❇️ مدتی است که شرکت Apple کار بر روی کامپیوتر و سیستم‌عامل Mac با سازگاری با پردازنده‌های ARM را شروع کرده است و انتظار داریم به‌زودی معرفی شوند. کاری که مدتها قبل توسط Microsoft شروع شده و در حال رسیدن به بلوغ است. راه طی شده توسط Microsoft می‌تواند برای Apple بسیار آموزنده باشد.

❇️ یکی از بزرگترین چالش‌ها، سازگاری برنامه‌ها با معماری ARM است. راه حل Microsoft برای این چالش، ساخت شبیه‌ساز داخلی WOW64 برای اجرای برنامه‌های مرسوم با معماری X86 بود. البته در حال حاظر محدودیت اجرای برنامه‌های X64 بر روی ARM وجود دارد که این محدودیت نیز تا چندی دیگر برطرف می‌شود.

❇️ سیاست پشتیبانی عادلانه برای هر دو معماری نیز بسیار مهم است. سیاستی که Microsoft به شدت در حال اجرای آن است تا فاصله بین نسخه ARM و X86 سیستم‌عامل Windows روز به روز کمتر شود و نسخه ARM نیز بتواند تمام قابلیت‌های سنتی Windows را داشته باشد.

❇️ البته به علت محدود و البته معدود بودن تعداد نرم افزارهای سیستم عامل طرد شده‌ای همانند MacOS در مقایسه با خیل عظیم میلیاردها نرم افزار سیستم عامل Windows، احتمال می‌رود Apple دشواری کمتری را نیز در این راه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید