نقد و بررسی تخصصی

Core m3 برای چه افرادی مناسب است؟

بررسی دقیق قدرت سخت افزاری مدل Core m3 دستگاه Surface Pro 4 و اینکه این دستگاه برای چه افرادی مناسب می‌باشد.

حتی با آمدن Surface Pro 2017، خرید Surface Pro 4 هنوز هم از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است. مخصوصا با توجه به اینکه از حالا به بعد، شاهد کاهش قیمت هرچه بیشتر Surface Pro 4 خواهیم بود؛ همانطور که این موضوع را در Surface Pro 3 شاهد بودیم.

اما خب به هر حال، مدل‌های Core i5 دستگاه Surface Pro 2017 بدون فن هستند و به همین سبب، شارژدهی باتری آنها بالاتر است. این قضیه فقط در مدل Core m3 دستگاه Surface Pro 4 نیز دیده می‌شود. لذا ممکن است تا بسیاری به Surface Pro 4 Core m3 به دید جایگزینی برای Surface Pro 2017 نگاه کنند.

لذا خریداران مدل Core m3 دستگاه Surface Pro 4، حالا از هر زمانی بیشتر خواهند بود. علاوه بر اینکه این مدل، درواقع ارزان‌ترین مدل Surface Pro 4 نیز می‌باشد.

اما مهمترین مسئله‌ای که در این بین وجود دارد، عدم اعتماد یا در بیان بهتر، عدم اطلاع مردم از پردازنده Core m3 می‌باشد؛ تنها عاملی که می‌تواند خریداران آنرا منصرف نماید.

بنابراین ما در اینجا به بررسی دقیق قدرت این دستگاه و اینکه این دستگاه برای چه افرادی مناسب می‌باشد، خواهیم پرداخت.

پس از حدود 6 ماه استفاده از یک دستگاه Surface Pro 4 با پردازنده Core m3 و میزان 4GB حافظه RAM، نتیجه بدین صورت است که این دستگاه، قادر به اجرای تمام نرم افزارهای کامپیوتری معمول می‌باشد؛ علاوه بر تمامی برنامه‌های کاربردی موجود در فروشگاه نرم افزاری Store. بنابراین یک تبلت واقعا کامل به حساب می‌آید.

 

تجربه استفاده از نرم افزارهایی همچون Adobe Photoshop نیز نشان دهنده ضعف این دستگاه در اجرای آنها نیست. همچنین نرم افزارهایی همانند Autodesk 3Ds MAX و Catia نیز بدون مشکل و در سطوح طراحی‌ها و خروجی‌های سبک، روان اجرا می‌شوند. بازی‌های مرسوم همانند Pro Evolution Soccer 2017 نیز بدون مشکل و روان بر روی آن اجرا می‌شود.

لذا تفاوت بسیار چشم گیری بین این دستگاه و مدل Core i5، دیده نمی‌شود. اما برتری اصلی مدل Core i5، به پردازنده گرافیکی Intel HD 520 آن برمی‌گردد که در مورد Core m3، شاهد Intel HD 515 برای آن هستیم. لذا اجرای بازی‌ها و نرم افزارهای گرافیکی توسط مدل Core i5، روان‌تر خواهد بود.

Geekbench 4.0 Graphics OpenCL (عدد بالاتر، به معنای قدرت پردازش گرافیک بیشتر است)

به طورکلی، مدل Core m3 این دستگاه، نیاز شما را از یک کامپیوتر فراهم خواهد آورد.

بنابراین، این دستگاه برای دانش آموزان و مدرسانی که انتظارات عادی یک کامپیوتر را دارند، بسیار مناسب‌تر از مدل Core i5 است. چراکه کمی سبک‌تر و با شارژدهی باتری بالاتری است.

اما رقیب اصلی آن، در واقع Surface 3 به حساب می‌آید. چرا که آن نیز بدون فن و با شارژدهی بالا و مخصوص دانش آموزان و دانشجویان است. علاوه بر اینکه Surface 3 دستگاه ارزان‌تری نیز هست. اما مدل Core m3 دستگاه Surface Pro 4، به هرحال قوی‌تر از Surface 3 بوده و نرم افزارهای سنگین بیشتر را نسبت به Surface 3 می‌تواند اجرا کند. بنابراین چنانچه شما هیچگاه مجبور به استفاده از نرم افزارهای سنگین نخواهید شد، Surface 3 دستگاه مناسب‌تری است. اما حتی در اینصورت نیز منطق‌هایی برای خرید مدل Core m3 دستگاه Surface Pro 4 برای شما وجود دارد. Surface Pro 4 از قابلیت Windows Hello که همان قفل گشایی دستگاه با چشم می‌باشد، استفاده می‌کند. همچنین، کیفیت صفحه نمایش آن بسیار بهتر از Surface 3 بوده و برای تماشای فیلم مناسب‌تر است. از نظر ظاهری نیز، Surface Pro 4 نازک‌تر از Surface 3 و همچنین با Signature Type Cover زیباتر هم خواهد بود. تمامی این‌ها هزینه بالاتر مدل Core m3 دستگاه Surface Pro 4 نسبت به Surface 3 را ایجاب می‌کنند.

اگر نگاهی به Benchmark (نتایج تست پردازنده در عمل) دستگاه Surface Pro 4 مدل Core m3، بیندازید، متوجه خواهید شد که Core m3 کمی قویتر از انتظار عموم است.

Geekbench 4.0 Benchmarks (عدد بالاتر، به معنای قدرت پردازنده مرکزی بیشتر است)

PCMark Home Conventional 3.0

استفاده از چندین برنامه همزمان در Core m3، همانند Mail، Edge، Store، Twitter و Adobe Photoshop Elements، تنها 70% از 4GB حافظه RAM آنرا اشغال خواهد کرد. و این یعنی برای کارهای معمولی شما، این میزان از حافظه RAM کافی می‌باشد.

در مجموع، چنانچه استفاده شما از کامپیوتر، اجرای Office، اجرای برنامه‌های کامپیوتری معمول علاوه بر نرم افزارهای کمی سنگین‌تر همانند Adobe Photoshop در سطوح عادی می‌باشد، Surface 3 گزینه بسیار مناسبی است. اما اگر استفاده شما کمی سنگین‌تر باشد و قدرتی نزدیک به Core i5 را خواستار باشید و همچنین می‌توانید هزینه بیشتری را در ازای صفحه نمایش بهتر و Windows Hello پرداخت کنید، Surface Pro 4 با پردازنده Core m3 بسیار مناسب می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید