اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیسنقد و بررسی تخصصی

پوشش خبری رویداد معرفی سرفیس های جدید مراسم 2 اکتبر مایکروسافت

مراسم دوم اکبتر امسال همراه با معرفی عناوین متعددی بود که نکات بسیار منفی و مثبتی را می‌توان در رابطه با آنها ذکر نمود. با سرفیس نیوز همراه باشید.

برخلاف دیگر رویدادهای این چنین مایکروسافت، مراسم امسال که در نیویورک برگزار شد به نوعی یک دورهمی ساده بود که پانوس پانای با چهره جدید عینکی و البته کمی مسن‌تر خود، از نظر خبرگزاری‌ها یکی از خسته‌کننده‌ترین مراسم‌های رونمایی از دستگاه‌های جدید را برگزار نمود. حتی تعدد عناوین معرفی شده در این رویداد نیز نتوانست به صورت کامل، سایه گسترده کلمه تکرار را از روی دستگاه‌های جدید Surface بردارد؛ به جز معرفی یک دسته جدید در بین دستگاه‌های سرفیس، این مراسم تقریبا هیچ ایده جدیدی را معرفی نکرد.

موضوع عدم وجود خلاقیت و ابداع در طراحی و تولید دستگاه‌های جدید Surface، موضوعی است که خبرگزاری‌های متخصص به آن اشاره مستقیمی کرده و حتی برخی از تیتر “مایکروسافت نمی‌تواند” نیز برای توصیف وضعیت این روزهای Microsoft استفاده کرده‌اند. به طوریکه مخصوصا منابعی که در زمینه سیستم عامل و ویندوز تخصص دارند، به‌روز رسانی جدید Windows 10 را بسیار مبدع‌تر و جذاب‌تر از دستگاه‌های جدید سرفیس دانسته‌اند که الحق، چنین گفته‌ای صحیح است.
با سرفیس نیوز همراه باشید.

در مطلبی که حدود دو ماه پیش از سرفیس نیوز منتشر شد، خواندید که چه دستگاه‌های محتمل است تا در آینده توسط مایکروسافت ارائه شوند. لذا پیش‌تر نیز پیش‌بینی می‌شد که به احتمال بسیار زیاد شاهد نسل دوم Surface Studio خواهیم بود. اما به هیچگاه تصور نمی‌کردیم که مایکروسافت انقدر زود، نسل جدید Surface Pro را حداقل در سال 2018 معرفی کند که البته خواهید خواند که اتفاقا چنین عجله‌ای نیز کاملا در مشخصات دستگاه مشهود است. اما مواردی که در مطلب مذکور به آنها حتی اشاره نیز نشد اما شاهد رونمایی از آنها بودیم، نسل دوم Laptop و دستگاه جدیدی تحت عنوان Surface Headphones می‌باشند.

به‌روز رسانی بزرگ برای برترین سیستم عامل کامپیوتری:
Windows 10 version 1809

 

 

بدون تردید می‌توان گفت هرچقدر دستگاه‌های جدید، خسته کننده و بدون پیشرفت بوده‌اند سربازان تری مایرسون در بخش ویندوز تمام خلاقیت خود را به کار گرفته تا برترین سیستم عامل کامپیوتری بر روی زمین را حتی بهتر کنند. به‌روز رسانی جدید Windows 10 با نام Redstone 5 و کد 1809، پر از امکانات جدید اضافه شده و بهبودهایی است که سالها طول می‌کشد تا دیگر سیستم عامل‌های کامپیوتری منزوی همانند Macintosh، به آنها دست پیدا نمایند.

یکی از بزرگترین این تغییرات، کامل شدن پروژه Your Phone بود که طی مراسم BUILD امسال از آن رونمایی شد. لذا شما می‌توانید توسط کامپیوتر خود، اعمالی را بدون نیاز به کارکردن با گوشی خود انجام دهید همانند ارسال پیامک و مدیریت هشدارهای آمده از گوشی تلفن همراه با سیستم عامل Android و iOS.
همچنین با استفاده از برنامه Your Phone، حتی خواهید توانست تا صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود را توسط قابلیت phone mirroring، به روی صفحه کامپیوتر خود بیندازید.

از دیگر امکانات جدید اضافه شده، می‌توان به مشکی شدن پرکاربردترین نرم افزار ویندوز، یعنی File Explorer اشاره نمود. به واقع اضافه شدن رنگ مشکی به File Explorer بسیار پرکاربردتر از اضافه شدن این رنگ به دستگاه‌های سرفیس است؛ مخصوصا برای کاربرانی که شب هنگام فعالیت داشته و در کنار استفاده از قابلیت حذف نورهای آبی Night Light، خواستار مشکی شدن پس زمینه پرکاربردترین نرم افزار Windows نیز هستند.

کلیپ بورد Clipboard پیشرفته از دیگر امکانات فوق العاده است که به عنوان یک ابداع از طرف Microsoft در بین سازندگان سیستم عامل شناخته می‌شود تا شما علاوه بر امکان مشاهده موارد کپی شده خود در کلیپ بورد، بتوانید حتی به آنها در بین دیگر دستگاه‌های خود نیز دسترسی داشته باشد؛ یک ایده ناب و جذاب.

حالا اگر کامپیوتر شما دارای یک کارت گرافیک مجزا است، می‌توانید داخل برنامه Settings اقدام به تنظیم نمودن اینکه چه برنامه‌ای باید با پردازنده گرافیکی کم مصرف و یا پرمصرف کار کند، نمائید. همچنین اگر کامپیوتر شما به صفحه نمایشی متصل است که از تکنولوژی HDR خلق شده توسط شرکت Sony پشتیبانی می‌کند، می‌توانید کامپیوتر خود را برای اولین بار در بین دیگر کامپیوترها با سیستم عامل‌های دیگر، به منظور بهره‌بردن از این تکنولوژی فراهم آورید تا بازی‌های شما HDR نمایش داده شوند.

با امکانات اضافه شده در این به‌روز رسانی به برنامه Microsoft Edge در زمینه اسناد PDF، حالا دیگر می‌توان گفت که این برنامه تبدیل به یک برنامه حرفه‌ای برای باز نمودن و ویرایش اسناد PDF شده است.

بهبود کیبورد لمسی و شکلک‌های آن، طراحی جدید دستیار Cortana به هنگام جستجو در آن، نمایش باتری دستگاه‌های بلوتوثی متصل، غلیظ‌تر شدن نشانه‌های طراحی به زبان Fluent در ظاهر تمامی قسمت‌های Windows 10، به‌روز رسانی برنامه Note سنتی پس از سالها به منظور نوشتن کدهای لینوکس، و اگوریتم هوشمند دریافت به‌روز رسانی‌ها که تلاش می‌کند بداند شما دقیقا چه زمانی تمایل به دریافت و نصب به‌روز رسانی‌ها دارید، همگی تنها گوشه‌ای از موارد ارتقإ داده شده در برترین سیستم عامل قرن هستند.

این به‌روز رسانی در روز دهم مهر ماه به صورت رسمی معرفی شد، اما با اینکه قرار بود تا یک هفته بعد و در نوزدهم مهر ماه به عموم عرضه شود متأسفانه به تعویق انداخته شد. چراکه درصد کمی از کاربران پس از انجام به‌روز سانی گزارش حذف شدن فایل‌هایشان در این روند را داده و مایکروسافت نیز صلاح دید تا عرضه این به‌روز رسانی به عموم را برای چند روزی متوقف نماید.
لذا در حال حاضر متأسفانه شما قادر به استفاده از نسخه 1809 نیستید، مگر اینکه جزو کاربران Insider باشید.
به محض عرضه مجدد Redstone 5، نحوه دریافت آن در سرفیس نیوز برای شما عزیزان مخابره خواهد شد.

چنانچه خواستار اطلاع از تغییرات کامل نسخه جدید Windows 10 در به‌روز رسانی ماه اکتبر هستید، می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمائید:

همچنین به منظور بهره‌مندی از آموزش دریافت این به‌روز رسانی از برترین طرق ممکن، می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمائید:

تکرار صدباره‌ی یک سرمشق:
Surface Pro 6

سال 2012 و سال 2013، چیزی که توجه همگان را به سمت دستگاه‌های Surface جلب می‌کرد، ایده‌ها و ابداعات این دستگاه‌ها بود. به خوبی به‌خاطر داریم که خبرگزاری‌های مختلف چگونه با غرور جمله پانوس پانای را در رابطه با Surface Pro 3 تکرار می‌کردند: “آیپدی که همانند مک بوک شما کار می‌کند”

اما حالا چنین ابداعاتی گویی از مایکروسافت، رخت بربسته‌اند و باد این بادکنک جذاب، در حال خالی شدن است.

این جملات اصلا بدین معنا نیستند که Surface Pro 6، دستگاه بدی است؛ چراکه پرو 6 در مقایسه با تمام پیشینیان خود از هرلحاظی برتری دارد و هنوز هم به اعتقاد بسیاری برترین کامپیوتر قرن لقب دارد.
اما معرفی پرو 6 در چنین زمانی، معانی بسیار تاریکی را در پشت پرده خود داراست که مهمترین آنها، ناتوانایی مایکروسافت در تولید دستگاه فوق العاده‌ای به نام آندرومدا Andromeda است. اگرچه عدم پیشرفت چشمگیر Surface Pro 6 در مقایسه با Surface Pro 2017 نیز خود زخم عمیقی بر دل دوستداران ابداعات این دستگاه است. به Surface Pro 6 بعدا به صورت کامل در مطلب جداگانه‌ای پرداخته خواهد شد و در اینجا صرفا به معرفی کوتاهی از آن می‌پردازیم. در همین حد که بدانید نسل جدید سرفیس پرو، اصلا نسل جدید نیست، حتی یک Upgrade هم به حساب نیامده و می‌توان تغییرات آن در مقایسه با Surface Pro 2017 را در حد یک به‌روز رسانی هفتگی که سه‌شنبه‌ها برای ویندوز می‌آید دانست.

سرگردانی مایکروسافت در نام گذاری پرفروش‌ترین محصول خود را در کنار این بگذارید که تنها پردازنده به نسل هشتم تغییر داده شده و رنگ مشکی به سرفیس پرو اضافه شده است. بله، درست خواندید؛ حتی قلم جدید نیز با این دستگاه معرفی نشده است.

لینک دسترسی به مطلب بررسی کامل Surface Pro 6:

قویترین سرفیس تاریخ، قویتر می‌شود:
Surface Studio 2

نسل جدید سرفیس استودیو نیز همانند سرفیس پرو 6، تقریبا هیچ تغییری نکرده است؛ اما نه دقیقا همانند پرو 6. چراکه حالا دیگر نمی‌توان گفت که پردازنده گرافیکی Studio، از Surface Book 2 ضعیف‌تر است. در نسل جدید، شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند NVIDIA GTX 1070 به حجم حافظه 6GB هستیم که تغییر بسیار بزرگی در مقایسه با پردازنده گرافیکی GTX 980M استفاده شده در نسل اول استودیو به حساب می‌آید. پردازنده مرکزی جدید آن نیز به نسل هفتم پردازنده سری موبایل Intel با نام 7820HQ تغییر یافته است. البته گفتنی است که حالا تنها مدلی از استودیو عرضه می‌شود که همین پردازنده Core i7 را دار بوده و دیگر شاهد مدل Core i5 برای این دستگاه نیستیم.

دیگر تغییر، صفحه نمایشی است که به گفته Microsoft با تکنولوژی مواد مایع کریستالی تقویت شده تا رنگ مشکی عمیق‌تری را به نمایش گذارد. مطمئنا می‌دانید که دستگاه‌های مخصوص به طراحی نمی‌بایست از صفحه نمایش‌های با پیکسل‌های ارگانیک و یا OLED استفاده کنند، چراکه چنین صفحه نمایش‌هایی به هیچ نمی‌توانند همانند LCD های سنتی، رنگ‌های واقعی را نمایش دهند حال آنکه یک صفحه نمایش از نوع OLED توانایی ارائه کانتراست تقریبا بی‌نهایت را داراست از آنجا که به هنگام نمایش رنگ مشکی، پیکسل‌های در آن مختصات به طورکلی خاموش می‌شوند. اما درمورد Surface Studio که حتی هرکدام از آنها به طور جداگانه در سه استاندارد رنگی کالیبره می‌شوند، نمی‌توان از صفحه نمایش‌های OLED و AMOLED استفاده کرد که تغلیظ بسیار زیادی را در رنگ‌ها به منظور ارائه تصویر تماشایی حتی زیباتر از واقعیت اعمال می‌کنند.

دیگر تغییر مهم و کاربردی استودیو 2، اضافه شدن پورت بسیار عالی USB Type-C است. موردی که فقدان آن حتی در Surface Pro 4 نیز احساس می‌شد، چه برسد به Surface Pro 2017 و Surface Pro 6…
البته هنوز مشخص نیست که این پورت جدید Type-C بر روی استودیو می‌تواند به عنوان Thundrbolt 3 نیز عمل کند تا واسط پردازنده‌های گرافیکی باشد، یا خیر.

لوازم جانبی سرفیس، درحال کامل شدن:
Surface Headphones

به خاطر داریم که پیش‌تر، چگونه Microsoft از هدفون‌های زیبای دیگر شرکت‌ها در عکس‌های تبلیغاتی دستگاه‌های Surface استفاده می‌کرده است؛ و درکمال تعجب با افراد بسیاری مواجه می‌شدیم که خواستار خرید آن هدفون‌ها بودند و جویای نام آنها.
همین برای بهانه‌ای به منظور تولید یک هدفون مخصوص به دستگاه‌های سرفیس کافیست؛ مخصوصا حالا که Surface Book 2 و Surface Studio 2 کامپیوترهای قوی به منظور اجرای بازی شناخته می‌شوند.

اما اینکه آیا مایکروسافت با شریک سابق خود در زمینه دستگاه‌های صوتی که شرکت CoLoud نام دارد در ساخت Surface Headphones همکاری کرده است یا خیر، در سایه ابهام وجود دارد و می‌بایست تا عرضه آن صبر کنیم که تصمیم بگیریم باید مایکروسافت را بابت عدم همکاری با کولاد، ملامت کرد یا بلعکس. لازم به ذکر است که شرکت CoLoud در زمان تولید گوشی‌های تلفن همراه Lumia، با Microsoft همکاری می‌کرده است.

خرید شرایطی سرفیس در آمریکا:
Surface All Access

حال و روز قیمت ارز در ایران، حتی فکر خرید سرفیس را از ذهن بسیاری از کاربران ایرانی نیز ربوده است. درحالیکه مایکروسافت با رونمایی از برنامه دسترسی همگان، جایگزینی را برای خدمات Surface Plus قرار داده است تا شرایط خرید اقساطی و بازگرداندن دستگاه قبلی در ازای دریافت دستگاه جدید، برای همگان آسان‌تر شود.

تکرار زیباترین اشتباه مایکروسافت:
Surface Laptop 2

در پایان، مایکروسافت کام مارا با معرفی نسل جدید یک دستگاه افتضاح، مجددا تلخ کرد. دستگاهی که صرفا همه چیزش در ظاهر خلاصه شده و در باطن، یک وسیله کاملا بدرد نخور و متعلق به نسل 20 سال گذشته است. گفته می‌شود Laptop 2 که ما حتی از آوردن نام Surface نیز برای آن پرهیز می‌کنیم، از نسل قبلی خود قویتر بوده و در صفحه نمایش کم دقت خود، نرخ کانتراست بیشتری را ارائه می‌دهد. همچنین دکمه‌های کیبورد برای تایپ کم‌صداتر، بهینه شده‌اند و همان رنگ مشکی Surface Pro 6 برای لپ‌تاپ هم به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید