اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

معرفی اجمالی مشخصات سرفیس دوئو Surface Duo جدید – گوشی تاشو اندرویدی مایکروسافت

ساعاتی پیش در مراسم نیویورک مایکروسافت سرفیس دوئو جدید اندروید با دو صفحه نمایش تاشو رونمایی شد

فراتر از یک انقلاب

پس از دو سال انتظار و حتی بیشتر، بالأخره در مراسم فوق العاده اکتبر 2019 مایکروسافت، شاهد دستگاهی بودیم که با عناوینی همچون سرفیس فون Surface Phone و یا پروژه آندرومدا Andromeda همگان بی‌صبرانه منتظر آمدن آن بودند.

در نهایت، گوشی مایکروسافت همینجا جلوی دیدگان ماست، سرفیس دوئو Surface Duo.

صفحه نمایش دوگانه و تاشو، راه حلی برای مشکل حمل و نقل صفحه نمایش‌های بزرگ به خصوص تبلت‌هاست. لذا در سرفیس دویو شما گوشی تلفن همراهی دارید که باز شده و به حالت تبلت درمی‌آید و از نظر دیگر شاید، تبلتی دارید که تا شده و به حالت گوشی شما درمی‌آید.

این یعنی یک ایده واقعی ، خلاقانه و مبتکرانه برای پیشرفت گوشی‌ها به سمت نسل آینده آنها؛ نه اضافه کردن تعداد دوربین‌ها و سعی در بزرگ کردن صفحه نمایش با کاهش چند میلیمتری حاشیه قاب.

همه علیه یکی […]

Microsoft Google

همکاری بی‌سابقه مایکروسافت درست از زمانی شروع شد که ساتیا نادلا سکان مدیریت را در دست گرفت و حتی با یکی از بزرگترین رقبا در زمینه سیستم عامل که لینوکس Linux است، پیوند برادری برقرار کرد. حالا نوبت به گوگل رسیده است تا در تحقق رویای مایکروسافت، تأمین کننده میلیاردها برنامه کاربردی پیشرفته برای Surface Phone باشد.

لذا سیستم عامل سرفیس دیو به عنوان اولین دستگاه سرفیس، چیزی به غیر از ویندوز خواهد بود یعنی اندروید Android. و پردازنده آن نیز قطعاً قویترین پردازنده ARM ساخته شده تاکنون برای گوشی‌های تلفن همراه یعنی اسنپدراگون Snapdragon 855 شرکت کوالکام Qualcomm خواهد بود.

متفاوت از دیگر گوشی‌های تاشو

تاکنون، تمامی گوشی‌های تاشو که سرآمد آنها Samsung Galaxy Fold است، تنها در یک جهت تا می‌شدند. چراکه صفحه نمایش تاشوی آنها در دو انتها کشیده شده بود و چنانچه شما آنها را برعکس حالت ساخته شده خم کنید خب به غیر از شکستن حتمی لولا، صفحه نمایش قسمت اضافی پیدا کرده و به اصطلاح شکم انداخته و در قسمت میانی دچار برآمدگی می‌شود.

همچنین به علت تا شدن یک صفحه نمایش، نه تنها فقط سامسونگ گلکسی فولد بلکه تمامی دیگر گوشی‌های تاشو دیگر نمی‌توانند از محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش بهره ببرند. لذا صفحه نمایش آنها پس از تنها یک هفته استفاده پر از خط و خش می‌شود. حتی به واسطه ناخن.

اما سرفیس دو طی یک ایده هوشمندانه به جای استفاده از یک صفحه نمایش تاشو که در تجربه مشکلات مذکور را نشان داد، از دو صفحه نمایش با فاصله کمتر از موی یک انسان استفاده می‌کند تا اولاً به هر دو طرف باز شده و در جهت برعکس، بسته نیز شود؛ دوماً قابلیت پذیرش شیشه محافظتی را داشته باشد.

قلم، تیر خلاص

تیر خلاص سرفیس دئو به تمامی گوشی‌های تلفن همراه تاشو و همچنین گوشی‌های با تعدد دوربین، قلم فوق العاده حرفه‌ای سرفیس پن Surface Pen بود. لذا شما یک دفترچه یادداشت واقعی خواهید داشت که در صورت باز شدن، به جزوه و “دفتر” شما تبدیل می‌شود.

سرفیس دوو در حالت گوشی صفحه نمایش 5.6 اینچ و در حالت باز شده، یک تبلت 8.3 اینچی را ارائه می‌دهد.

زمان عرضه

مطمئنا این محصول بسیار گران قیمت خواهد بود، همانطور که دیگر گوشی‌های تلفن همراه تاشو گران قیمت بودند.

اما نکته مهم و اساسی اینجاست که Microsoft در سرفیس دویو صرفا به دیگران یاد داد چگونه گوشی خلاقانه تولید کنند. لذا ما به احتمال بسیار بالا محصولاتی ارزان‌تر را، از دیگر شرکت‌ها در آینده خواهیم داشت که از ساختار Surface Duo پیروی خواهند کرد.

در ادامه می‌توانید ویدئو رسمی تبلیغاتی این محصول شگفت انگیز و غیر منتظرانه را ببینید. ما بسیار صبر کردیم تا این ویدئو را بر روی کانال رسمی Microsoft ببینیم، اما به تحملش می‌ارزید (;

منبع
وبسایت رسمی مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید