نقد و بررسی تخصصی
موضوعات داغ

جعبه گشایی و آنباکس سرفیس پرو 6 مشکی – Surface Pro 6 Black Unboxing

برای اولین بار در ایران، تنها ویدئو جعبه گشایی آنباکس سرفیس پرو 6 مشکی رنگ باندل رسمی به همراه کیبورد آنرا در فروشگاه سرفیس ایران شاهد باشید.

در ابتدا و پیش از هرچیزی تشکر ویژه‌ای از فروشگاه سرفیس ایران به عنوان مرجع رسمی فروش محصولات مایکروسافت در ایران می‌کنیم که به محض ورود باندل رسمی پرو 6 مشکی رنگ به همراه کیبورد مشکی آن، امکان تست و بررسی آن از نزدیک را برای اولین بار در ایران در اختیار ما قرار دادند.

لذا همین حالا می‌توانید آنرا توسط لینک زیر خریداری نمائید:

همچنین تنها و اولین ویدئو جعبه گشایی سرفیس پرو 6 مشکی رنگ در ایران را می‌توانید از کانال آپارات ما نیز تماشا نمائید که به زیبایی برای شما فراهم آمده است:

 

در نقد و بررسی Surface Pro 6 و همچنین بررسی اجزای داخلی آن، به شدت به عدم پیشرفت آن در مقایسه با Surface Pro 2017 انتقاد کردیم. چراکه از مشخصات و تصاویر منتشر شده دستگاه، فاجعه عدم پیشرفت کاملا مشهود بود.

لذا منتظر بودیم تا آنرا از نزدیک نیز ببینیم و تست کنیم، تا شاید تفاوت‌های آندو را متوجه شویم.

اما متأسفانه باید بگوییم که حتی با مشاهده سرفیس پرو 6 مشکی رنگ از نزدیک هم، کوچکترین تفاوتی با سرفیس پرو 2017 پیدا نکردیم.

این در حالیست که به هنگام مقایسه Surface Pro 4 با Surface Pro 2017، شاهد حذف فن و در نتیجه شارژدهی بیشتر در مدل Core i5، تشخیص زاویه در قلم و بیشتر باز شدن پایه بودیم.

اما پرو 6 هیچ تفاوتی نسبت به پرو 2017 نکرده و صرفا مایکروسافت یک پردازنده نسل 8 را از Intel خریداری کرده و به جای پردازنده نسل 7 پرو 2017 گذاشته است.

سال پیش، حتی به هنگام جعبه گشایی و کار کردن با Surface Pro 2017 نیز شاهد دیگر پیشرفت‌های آن در مقایسه با Surface Pro 4 شدیم. اما هیچ کدام از این پیشرفتها را در پرو 6 به هنگام کار کردن با آن ندیدیم. یعنی پس از باز کردن آن باز هم ناامید شدیم.

پیش از هرچیز، شاهد سبک‌تر شدن هرچند کم پرو 2017 نسبت به پرو 4 بودیم. حال آنکه وزن نه مدل i5 و نه مدل i7 از پرو 6 حتی یک گرم هم با پرو 2017 تفاوت ندارند. نه وزن و نه ضخامت، هیچکدام حتی یک گرم و یک میلی‌متر هم با پرو 2017 تفاوت ندارند.
که پرده از راز عدم تفاوت پرو 6 با پرو 2017 برمی‌دارد، اینکه پرو 6 همان پرو 2017 رنگ شده است…

لبه‌های دستگاه نیز در پرو 2017 نسبت به پرو 4 کمی گردتر شده بودند تا ضریب آسیب پذیری دستگاه را به هنگام سقوط کمتر کنند که این مورد در پرو 6 نسبت به پرو 2017 بدون پیشرفت باقی مانده است.

مجاری یا کانال‌های خروج هوای گرم از دستگاه، در سرفیس پرو 2017 به نسبت پرو 4 تغییر کرده بودند که این مورد در پرو 6 بدون پیشرفت باقی مانده است.

پیشرفت بسیار مهمی که پرو 2017 در مقایسه با پرو 4 کرده بود، بیشتر باز شدن پایه آن بود که در همین راستا، مکانیز باز شدن لولای این پایه نگه‌دارنده Kick Stand نیز کاملا تغییر کرده بود.
اما در مورد پرو 6، هیچ پیشرفتی را به نسبت پرو 2017 شاهد نیستیم و متأسفانه حتی با باز کردن پایه و بررسی دقیق لولای آن از نزدیک نیز هیچ تفاوتی را پیدا نکردیم.

دیگر موردی که پرو 2017 آنرا به نسبت پرو 4 پیشرفت داده بود، مخفی نمودن دوربین‌ها و سنسورهای نوار بالایی در داخل قاب دستگاه بود که باعث زیباتر شدن آن به علت مشکی بودن کامل می‌شد. این پیشرفت، به کمک تغییر لنز دوربین جلو پدید آمده بود.
باز هم متأسفانه باید بگوییم که این مورد در رابطه با پرو 6 هیچ پیشرفتی داده نشده و هنوز جزء به جزء از همان موارد استفاده شده در پرو 2017، استفاده شده است.

اما به تفاوت‌هایی که ما آنها را به هنگام کارکردن با پرو 6 دریافتیم می‌رسیم.
اگرچه این تفاوت‌ها صرفا به این علت است که ما نسخه مشکی رنگ پرو 6 را تست کردیم و اگر نسخه پلاتینی آنرا باز می‌کردیم، همین تفاوت‌ها را نیز نداشتیم.
زیباترین این تفاوت‌ها، مشکی شدن لوگو فلزی Microsoft پشت دستگاه است که واقعا در ساخت آن حرفه‌ای کار شده است.

دیگر تفاوت، مشکی شدن پورت شرم‌آور MiniDisplay و USB 3.0 سایز کامل هستند که به تمام مشکی پوش شدن دستگاه شما کمک کرده‌اند. شرم‌آور به این علت آورده شد که MiniDisplay به راحتی می‌توانست جای خود را به پورت مدرن و فوق العاده Type-C بدهد حال آنکه در سال 2015 و در پرو 4 این پیشرفت باید لحاظ می‌شد.

همین دو مورد، تمامی تغییراتی بود که ما به هنگام بررسی دقیق پرو 6 از نزدیک توانستیم پیدا کنیم.

در نهایت به سراغ روشن نمودن دستگاه می‌رویم تا به دنبال دیگر تفاوت‌های آن با پرو 2017 بگردیم.

اولین تغییر، مربوط به شارژر دستگاه است که حالا از 36 وات تبدیل به یک شارژر 44 وات قویتر شده است. شارژر دستگاه‌های Surface Pro 3,4,2017 همگی یکسان بودند که خروجی با اختلاف پتانسیل 12 ولت و شدت جریان 2.58 آمپر را ارائه می‌دادند. و حالا Surface Pro 6 شارژری با خروجی 15 ولت و 2.58 آمپر را داراست. یعنی شدت جریان ثابت مانده، و ولتاژ تغییر یافته است.
این ولتاژ در اصل مربوط به شارژر مدل Core m3 از Surface Pro و همچنین Surface Book به همراه کارت گرافیک مجزا می‌باشد. اگرچه شدت جریان دو مورد مذکور به ترتیب 4A و 1.6A می‌باشند؛ یعنی 65W و 24W در مجموع.

به هنگام اولین بار روشن نمودن و راه‌اندازی دستگاه، مشاهده کردیم که جملات دستیار صوتی Cortana در این مرحله، کمی تغییر پیدا کرده‌اند. از جمله اشاره کردن به محل دکمه خاموش نمودن صدا بر روی صفحه و یا زمانیکه به تنظیمات خود کورتانا می‌رسیم…
اگرچه اینها تغییرات نسخه 1803 از Windows 10 به حساب آمده و نه پرو 6.

پس از بالا آمدن سیستم عامل، با چهار نکته که یکی مثبت بود و سه‌تا منفی، مواجه شدیم.

نکته مثبت در اینجا بود که تصویر زمینه دستگاه برای اولین بار همان تصویر زمینه زیبایی بود که در تبلیغات Surface Pro 6 و همچنین بر روی جعبه، از آن استفاده شده است.

در اینجا لینک دریافت کیفیت کامل تصویر فوق را برای شما قرار داده‌ایم. فایل زیر مستقیما از دستگاه مورد تست ما بیرون کشیده شده است:

اما سه نکته منفی را با کوچکترین آنها شروع می‌کنیم.
بهتر بود تا حالا که شما یک دستگاه مشکی رنگ را خریداری کرده‌اید، پوسته یا تم Theme مربوط به Windows 10 نیز به صورت پیش فرض همانند تصویر زمینه دستگاه، بر روی Dark تنظیم می‌شد (منظور ما، Default app mode در قسمت Colors از برنامه Settings است). ولی متأسفانه مایکروسافت خلاقیت و ذوق این کار را نداشته است.

مورد بعدی که واقعا آبرو بر و شرم‌آور است، همین به‌روز رسانی سیستم عامل است. در حالیکه دیگر شرکت‌ها برای مثال Apple و یا اصلا هر شرکت دیگری به هنگام معرفی دستگاه جدید خود همراه با سیستم عامل جدید، قاعدتا دستگاه را با همان سیستم عامل جدید عرضه می‌کنند، در کمال تعجب ما دیدیم که سیستم عامل موجود بر روی پرو 6، متعلق به شش ماه پیش است و خبری از نسخه 1809 که در مراسم معرفی پرو 6 و در یک روز معرفی شد، نیست.
حال آنکه مشکی شدن پرکاربردترین نرم افزار Windows یعنی File Explorer یکی از مهمترین ویژگی‌های نسخه جدید Windows 10 بود که به نوعی به افتخار مشکی شدن مجدد سرفیس پرو انجام گرفته بود و بالعکس.

این واقعا تأسف‌بار است که مایکروسافت توانایی رعایت چنین استانداردهای سطح پایینی را دارا نیست و باعث مسخره شدن توسط خریداران می‌شود.

اما از این هم شرم‌آورتر، تنزل سیستم عامل پرو 6 به عنوان یک Surface Pro برای اولین بار در تاریخ است. از ابتدای عرضه اولین Surface Pro 1 در هفت سال پیش، همواره این روال را داشتیم که Surface معمولی با نسخه Home و یا RT از سیستم عامل Windows و دستگاه Surface Pro با نسخه Pro از سیستم عامل Windows عرضه می‌شده‌اند.
معنای این کار زشت و ناپسند مایکروسافت، فقط و فقط پول‌دوست بودن آنان و نگاه منبع سود و درآمد به سرفیس پرو است. پرو 6 تماما نماد کلمات مذکور است.

در پایان باز هم به عدم وجود ذوق در طراحان سرفیس اشاره می‌کنیم.
به خوبی به‌خاطر داریم که اولین نسل Surface اصیل و Surface Pro 1,2 که مشکی رنگ بودند، به زیبایی به همراه جعبه مشکی رنگ نیز عرضه می‌شدند. اما حالا تفاوت جعبه پرو 6 با پرو 2017، صرفا عدد 6 و یک تصویر از دستگاه جدید است. یک جعبه تمام سفید رنگ حتی در صورتیکه شما یک دستگاه تمام مشکی را خریداری کرده‌اید…

مثبت

 

–   لوگو و پورت‌های تمام مشکی بدنه دستگاه

–   شارژر قویتر و 44W

–   دارای تصویر پس‌زمینه پیش فرض استفاده شده در تبلیغات و جعبه

 

 

منفی

 

–   عدم وجود کوچکترین پیشرفت به نسبت مدل قبلی

–   عدم تاریک بودن پوسته پیش فرض برای مدل مشکی

–   عدم مشکی بودن جعبه دستگاه و تمام سفید بودن آن حتی در صورت خریداری دستگاه تمام مشکی

–   عدم وجود سیستم عامل معرفی شده به همراه پرو 6 و سیستم عامل متعلق به 6 ماه پیش از عرضه

–   تنزل شرم‌آور Windows Pro به Windows Home برای اولین بار در تاریخ دستگاه‌های Surface Pro

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید